Undrar om man skulle starta en privat utlåningsfirma. Du har en 10:a hemma och jag skulle behöva en för lite klyvning. Jag har säkert något som någon annan behöver etc etc.

Är det någon som har en rabattcheck till övers??

Det enda som är negativt med GTS 10 är att spåren för medbringaren som man använder som stöd för gerning, är för stora.

Jag blir alltid missnöjd när jag försöker gersåga med medbringaren.

F.ö. en väldigt trevlig maskin.

Nej, det där anhållet är ett skämt! Har funderat på att göra något åt det, men inte kommit mig för...
Märkligt att de släppt den med det där.

Ingen som snappat upp om man kan köpa den där elektroniska mätdosan lös på nätet och få hit?

Jo förresten! Såg i ett reklamblad från Bosch att det finns fler utdragsstöd på GTS10 nu, i galvad plåt. Ett till vänster och ett bakom klingan. Dem vore det ju verkligen trevligt att ha, undrar om de går att köpa separat?

coss skrev:
Undrar om man skulle starta en privat utlåningsfirma. Du har en 10:a hemma och jag skulle behöva en för lite klyvning. Jag har säkert något som någon annan behöver etc etc.

Är det någon som har en rabattcheck till övers??
Det kostar 350:- att bli medlem och då får du 1399:- i rabatt :)
Men jag vet inte hur länge det tar innan priset ändras till 7495:-

då blir priset 5996 plus 350 för medlemsskapet. 6346:- är klart värt det ändå.

coss skrev:
då blir priset 5996 plus 350 för medlemsskapet. 6346:- är klart värt det ändå.
Om du Pm:ar mig ditt namn och adress så kan jag värva dig som medlem och få några trisslotter :D

Det var Sernbrandts/Boschs blad. Hantverkarbladet eller nåt sånt heter det. Jag ska kolla med de förra och fråga om det.
Ja, det är en enkel variant, men jag tror det duger, motsvarande Makita (2704) har likadana.

De där "Bosch TS1003" mojängerna är ju nåt man saknar, ett klart måste att ha :)

Frågan är om man kan båda sido och bakstödet monterade samtidigt, ser tight ut på bilderna.
Dock borde väl den som konstruerat det tänkt till. :)

Det visade sig att bilden med de utdragbara stöden hör till den amerikanska modellen och inte kommer hit... Det hade bara råkat bli fel bild i broschyren jag skrev om.

Kanske går det att hitta dem och köpa lösa i Staterna eller England? Om jag sett rätt sitter det ditgjutna gängade uttag under sågbordet på sågen, som det bara skulle vara att skruva fast stöden i. Stöden ifråga verkar också sitta lägre så att de inte krockar med skenorna till den utdragbara delen av själva bordet.

P
blir det bra snitt med klingan som sitter på gts10an? eller kan man byta till en mer tätare klinga? fick hem min gts10 förra veckan o jösses viken maskin, fint komplement till woodstar st12an :D

pleqtiz skrev:
blir det bra snitt med klingan som sitter på gts10an? eller kan man byta till en mer tätare klinga? fick hem min gts10 förra veckan o jösses viken maskin, fint komplement till woodstar st12an :D
Har bara provkört men jag tycker att snitten blir mycke bra :D

Jag minns inte i huvudet nu, men jag har för mig att klingorna till GTS10 är lite tunnare än andra. Tror de är några tiondelar tunnare. Klyvkniven/klingskyddet fungerar sämre då fast det är ju förstås värre om man sätter på en tunnare klinga än kniven.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.