Håller på att göra om en liten toalett på ca: 1,4 kvadrat. Ingen golvbrunn bara ett avlopp för toalett och handfat. Tidigare har det varit en plastmatta men nu vill jag lägga klinkers. Plastmattan är bortriven men det ligger en del lim kvar mot betongen. Eftersom det är nya regler på att även en toalett utan golvbrunn skall ha ett tätskikt så är mitt mål att lägga en primer för att sedan flytspackla och sedan prima igen för att sedan lägga in tätskiktet.

Så frågan är, måste allt lim bort mot betongen innan jag primar och flytspacklar, eller funkar det att prima och sedan flyta?
 
Bild på hur det ser ut underlättar.
 
Här kommer en bild på hur golvet ser ut. Hoppas bilden funkar.

Riven golvyta med synliga avlopp och rörledningar i ett tomt utrymme efter borttaget golvbeläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lim%20p%C3%A5%20golv.jpg
 
Hjälper bilden något? Kan man prima och sedan flytspakla utan att ta bort limmet?
 
T Tippler skrev:
Hjälper bilden något? Kan man prima och sedan flytspakla utan att ta bort limmet?
Det hade jag gjort, ta bort allt som sitter löst bara.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.