113 409 läst ·
1 084 svar
113k läst
1,1k svar
Börsen svajar - hur tänker och agerar ni?
Liknande frågor dyker upp med jämna mellanrum.
Jag satt som aktiemäklare på 80talet och AIDS var en fruktad farsot.
Kunder ringde in å ville köpa aktier i företag som tillverkade kondomer.
Vid samma tid var Trelleborgs uppköp av Boliden genomfört.
Vi brukade svara ” Köp Trelleborg, då får du både gummi å gruva”
Jag satt som aktiemäklare på 80talet och AIDS var en fruktad farsot.
Kunder ringde in å ville köpa aktier i företag som tillverkade kondomer.
Vid samma tid var Trelleborgs uppköp av Boliden genomfört.
Vi brukade svara ” Köp Trelleborg, då får du både gummi å gruva”
Längesen det hände nåt här.
Secits som jag trodde mycket på gick i kk ☹️ hur kan man köpa ett bolag för 10tals miljoner och sen kk inom ett år, har man ingen som helst koll (inte jag heller som inte gjort min läxa och läst på)
Har en svag förhoppning om att det äntligen ska bli ett uppsving för Shamaran idag, har nog haft mina sen -15 och legat back mest hela tiden...
Nu verkar det som att allt är klart för att öppna pipelinen efter 2-2.5år.
Men man vet aldrig...
Secits som jag trodde mycket på gick i kk ☹️ hur kan man köpa ett bolag för 10tals miljoner och sen kk inom ett år, har man ingen som helst koll (inte jag heller som inte gjort min läxa och läst på)
Har en svag förhoppning om att det äntligen ska bli ett uppsving för Shamaran idag, har nog haft mina sen -15 och legat back mest hela tiden...
Men man vet aldrig...
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Det var ju tirst där ett tag när trumpens tarifer gick igång. Men nu har det börjat hända saker igen i min portfölj iallafall.nino skrev:
Längesen det hände nåt här.
Men man vet aldrig...
Medlem
· Västra Götaland
· 3 559 inlägg
“To be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful.”
-Warren Buffet
Jag tror vi är rätt nära toppen nu, att Nvidia lånar ut några trillioner USD till en kund för att denna ska kunna köpa mer chips ger mig flashbacks till 1999 när Intel gjorde samma sak.
-Warren Buffet
Jag tror vi är rätt nära toppen nu, att Nvidia lånar ut några trillioner USD till en kund för att denna ska kunna köpa mer chips ger mig flashbacks till 1999 när Intel gjorde samma sak.
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Tur att man snart ska dumpa alla pengar i en villa då 😂I InsidersUnited skrev:
Jag kör på always greedyI InsidersUnited skrev:
Boliden har fortfarande en del uppsida, jag ligger kvar trots en skaplig vinst (+20% på kort tid). Har börjat minska i Scandic, den aktien börjar vara en alldeles för stor del av min portfölj när den har gått så bra (4x pengarna har jag på mina investeringar i den).
Jag har köpt lite Volvo Cars för ett tag sedan, lite av en lottsedel som jag ser det. Gick dock bara in med 75 000 kr där.
Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med SAGAX. Den går lite knackigt, men jag tycker den är undervärderad. Stiger den inom en närtid så säljer jag nog av hälften i alla fall. Jag har ändå gjort 2000% på den, det är väl därför jag är lite nostalgisk och har behållit en del innehav i den...
Sedan Volvo LV, Investor och andra basaktier, de är ju bara att hålla i just nu. Det finns uppsida och relativt liten nedsida.
Jag har köpt lite Volvo Cars för ett tag sedan, lite av en lottsedel som jag ser det. Gick dock bara in med 75 000 kr där.
Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med SAGAX. Den går lite knackigt, men jag tycker den är undervärderad. Stiger den inom en närtid så säljer jag nog av hälften i alla fall. Jag har ändå gjort 2000% på den, det är väl därför jag är lite nostalgisk och har behållit en del innehav i den...
Sedan Volvo LV, Investor och andra basaktier, de är ju bara att hålla i just nu. Det finns uppsida och relativt liten nedsida.