Köper lite fastighet nu när räntan börjar falla.

Grannens Häck
P Pligg85 skrev:
De flesta bolagen bidrar till uppvärmning av isarna som späder ut salthalten i haven. Bara att köpa.
Skärp dig.

Grannens Häck
N Niq skrev:
[länk]
Perfekt

Liknande frågor dyker upp med jämna mellanrum.

Jag satt som aktiemäklare på 80talet och AIDS var en fruktad farsot.

Kunder ringde in å ville köpa aktier i företag som tillverkade kondomer.

Vid samma tid var Trelleborgs uppköp av Boliden genomfört.

Vi brukade svara ” Köp Trelleborg, då får du både gummi å gruva”

• Gilla
Joacimz och 2 till
  • Laddar…
Längesen det hände nåt här.

Secits som jag trodde mycket på gick i kk ☹️ hur kan man köpa ett bolag för 10tals miljoner och sen kk inom ett år, har man ingen som helst koll (inte jag heller som inte gjort min läxa och läst på)

Har en svag förhoppning om att det äntligen ska bli ett uppsving för Shamaran idag, har nog haft mina sen -15 och legat back mest hela tiden...

Nu verkar det som att allt är klart för att öppna pipelinen efter 2-2.5år.
Men man vet aldrig...

• Älska
sysmali
  • Laddar…
nino nino skrev:
Längesen det hände nåt här.

Secits som jag trodde mycket på gick i kk ☹️ hur kan man köpa ett bolag för 10tals miljoner och sen kk inom ett år, har man ingen som helst koll (inte jag heller som inte gjort min läxa och läst på)

Har en svag förhoppning om att det äntligen ska bli ett uppsving för Shamaran idag, har nog haft mina sen -15 och legat back mest hela tiden...

Nu verkar det som att allt är klart för att öppna pipelinen efter 2-2.5år.
Men man vet aldrig...
Det var ju tirst där ett tag när trumpens tarifer gick igång. Men nu har det börjat hända saker igen i min portfölj iallafall.

“To be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful.”
-Warren Buffet

Jag tror vi är rätt nära toppen nu, att Nvidia lånar ut några trillioner USD till en kund för att denna ska kunna köpa mer chips ger mig flashbacks till 1999 när Intel gjorde samma sak.

• Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
“To be fearful when others are greedy and to be greedy only when others are fearful.”
-Warren Buffet

Jag tror vi är rätt nära toppen nu, att Nvidia lånar ut några trillioner USD till en kund för att denna ska kunna köpa mer chips ger mig flashbacks till 1999 när Intel gjorde samma sak.
Tur att man snart ska dumpa alla pengar i en villa då 😂

• Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
-Warren Buffet

Jag kör på always greedy

Boliden har fortfarande en del uppsida, jag ligger kvar trots en skaplig vinst (+20% på kort tid). Har börjat minska i Scandic, den aktien börjar vara en alldeles för stor del av min portfölj när den har gått så bra (4x pengarna har jag på mina investeringar i den).

Jag har köpt lite Volvo Cars för ett tag sedan, lite av en lottsedel som jag ser det. Gick dock bara in med 75 000 kr där.

Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med SAGAX. Den går lite knackigt, men jag tycker den är undervärderad. Stiger den inom en närtid så säljer jag nog av hälften i alla fall. Jag har ändå gjort 2000% på den, det är väl därför jag är lite nostalgisk och har behållit en del innehav i den...

Sedan Volvo LV, Investor och andra basaktier, de är ju bara att hålla i just nu. Det finns uppsida och relativt liten nedsida.

Eftersom börsen har blivit en nästan helt tomboloid tillställning med tydliga pyramidspel tendenser över lag så har jag mina pengar i långspar på bank. Går + varje minut ;-) vecka in och ut, året runt.

//

J jonte0 skrev:
Går + varje minut ;-) vecka in och ut, året runt.
Hur hanterar du inflationen?

F fribygg skrev:
Hur hanterar du inflationen?
Vilken inflation?
Förutom maten har det mesta blivit billigare sista 5åren

• Haha
  • Wow
Magnus E K och 3 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Vilken inflation?
Förutom maten har det mesta blivit billigare sista 5åren

• Statistik över Sveriges KPI: 1,1 % inflation i augusti 2025, KPI är 418,13 med index 1980=100, KPIF-inflation 3,2 %, jämför samma period föregående år.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Vilken inflation?
Den nuvarande inflationen såklart om penningarna är placerade räntebärande nu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.