113 409 läst ·
1 084 svar
113k läst
1,1k svar
Börsen svajar - hur tänker och agerar ni?
Bottenfiskade och fick napp på Raysearch och Implantica samma dag eller dagen efter inlägget ovan. Implantica är väl att klassa som rent forskningsbolag visserligen... Igår toppade Raysearch bland mina innehav och Implantica var mitt näst sämsta.
(Medan det absolut sämsta berodde på X-dag, så Implantica var definitivt i botten).
Men Implantica har gått 27% sen köp, Raysearch 8%.
Det är väl egentligen ganska oväsentligt för en som är mer långsiktig.
Men Implantica har gått 27% sen köp, Raysearch 8%.
Det är väl egentligen ganska oväsentligt för en som är mer långsiktig.
Hur många här har varit med på tåget med GameStop och AMC?
Jag hoppade på GameStop tåget sent vad jag tyckte men har lyssnat på dom sk Diamond hands och hållt och det har lånat sig på senaste.
Kommer AMC göra samma resa den steg mycket nu senaste men det är "billigare" än GameStop så kanske ska hoppa in där också, vore ju trevligt med resa mot skyarna
Jag hoppade på GameStop tåget sent vad jag tyckte men har lyssnat på dom sk Diamond hands och hållt och det har lånat sig på senaste.
Kommer AMC göra samma resa den steg mycket nu senaste men det är "billigare" än GameStop så kanske ska hoppa in där också, vore ju trevligt med resa mot skyarna
Jag köpte lite AMC då den låg på cirka 12 dollar, men jag betraktar det som att köpa en trisslott. Köp endast AMC med inställningen att du kommer förlora allt.T TheGame skrev:Hur många här har varit med på tåget med GameStop och AMC?
Kommer AMC göra samma resa den steg mycket nu senaste men det är "billigare" än GameStop så kanske ska hoppa in där också, vore ju trevligt med resa mot skyarna![]()
Den inställningen hade jag med GameStop också.J Jonobe skrev:
Jag kollar lite vart det bär. Är väll 50/50 att det fortsätter upp eller går ner ganska många % så kan man"hoppa på"
Ja det är bara ett lotteri, men ganska kul att följa. Gläds åt dom som tjänat en slant
Nu går det upp. Köpte du? Jag hoppas på 100, då ska omvandlas till en kamadogrillT TheGame skrev:
https://www.thisismoney.co.uk/money...y-cycle-tips-house-price-boom-crash-2026.html
Nästa fastighetskrasch kommer år 2026 enligt oraklet...
Nästa fastighetskrasch kommer år 2026 enligt oraklet...
Ner 30+% idag på amc än så länge...
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Gamestop & AMC, fina "tips" man hittar här på Byggahusforumet
Jag skulle nog inte ta i dessa papper med tång och skyddshandskar
Jag ligger 94% likvid för tillfället och kommer hålla minst 75% likvid fram till i höst. Känns som att folk börjar kasta blickar mot nödutgången.
Jag skulle nog inte ta i dessa papper med tång och skyddshandskar
Jag ligger 94% likvid för tillfället och kommer hålla minst 75% likvid fram till i höst. Känns som att folk börjar kasta blickar mot nödutgången.
Vi är bara aporM Markarbetaren skrev: