Beror lite på hur kraftfull maskin man vill ha, den sistnämnda är något svagare, men funkar säkert bra för skruv och enklare borrning.

Tycker Bosch blå 10,8 fungerar till i princip allt. Använder 80 hålsåg genom osb och gips utan problem, helst med 4Ah batteri så man inte behöver byta lika ofta och så den kan stå upp.

GSR 10,8V LI2 är verkligen en helt underbar maskin till ett löjligt lågt pris. Jag använder den nio gånger av tio före min Bosch GSR 18-2-LI Plus, även om jag förvisso har 2 Ah batteri till den sistnämnda.

Väljer du den större så se till att du köper den som heter "Plus", det är en maskin som är bra mycket starkare och varvar mer (1900 rpm för borrning) än den enklare "2-Li".

• Gilla
Härryda2015
  • Laddar…
useless skrev:
1000:- är lite för lite. Lägger du på en femhundring så finns det genast mycket att väja på bland märkesmaskinerna.

En sån här kanske?
[länk]
Jag slår också ett slag för denna AEG. Jag har de flesta maskiner (förutom spikpistolen och borrhammaren) i denna serie och är mycket nöjd med samtliga. Rejäla och kvalitativa maskiner till bra priser.

Fairlane
Jag har en Hitachi 10,8V. Har inte saknat kraft någon gång och föredrar den framför de tyngre. Skruvar man ofta tungt så skulle jag kanske valt en tyngre 18V-maskin men det verkar inte vara TS behov heller.

Borrade utan problem ett 10 mm hål i metall med den häromdagen. Började förvisso med 5mm, men det var verkligen inget problem.

Hade tankar på Bosch 10,8V, men med mina små händer passade Hitachi bättre. Kostade lite mer, 1300:-, men då fick man 2 st 3Ah batterier.

Så .uttag tips till TS, kolla grepp, vikt och fundera om du tror att du behöver kraften av en 18V maskin. 10;8 V är inte så klena som någon nämnt innan.

Edit: Ryobin som rekommenderas tidigt i tråden är på 45 Nm, min ligger på 36. Svagare ja, men knappast trött.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.