Hej!

Är less på den gamla skruvdragaren från Rusta som behöver laddas efter 10 minuters användning och söker därför tips.

Jag är en amatör, största jobbet jag gjort hittills är att skruva upp ett plasttak på altanen. (Då lånade jag en maskin)

Jag har inga speciella krav, något som fungerar och har hyfsad batteritid. Gärna två batterier. Runt 1000 lappen, nån hundring mer eller mindre spelar ingen roll.

Sökte lite på forumet och hittade en del trådar, men de flesta om specifika maskiner till fel pris eller gamla deals.

Tacksam för hjälp! :)

Kan rekomendera dig att inte köpa en 10voltare. Oerhört trötta maskiner. Har ryobin som länkas till. Haft den i 3 år och supernöjd. Mkt skruvande och även byggt ett stort garage med den. Nu börjar den ge sig lite i lagren men kommer köpa en ny när den rasar 👍

Vad är det för 10-voltare du kört med?

Jag har den Blåa Bosch som länkas till och den nyttjar jag i 80% av fallen där jag behöver en dragare.
Ska man dra i stora och långa skruv, samt borra stora hål (>10mm) så funkar den sämre.

• Gilla
Strip
  • Laddar…
Har provat hitatchin inget vidare känner som en leksaksmaskin från öb haft min ryobi i två år köpte en till idag fast med slag kör milwakiee i jobbet hade jag betalt själv så hade jag hellre kört ryobi för så mycket bättre är inte milwakiee som kostar som fyra ryobi

Jag ser behov av en 18v och en 10v, de fyller olika områden. Måste jag välja så är det 18 volt alla gånger! Styrkan i 10v räker inte alltid. Den länkade Ryobin är ok, dock lite tung.

gusvo085 skrev:
Jag ser behov av en 18v och en 10v, de fyller olika områden. Måste jag välja så är det 18 volt alla gånger! Styrkan i 10v räker inte alltid. Den länkade Ryobin är ok, dock lite tung.
Den jag länkade till är på 12 V.

TotalControl skrev:
Den jag länkade till är på 12 V.
Bosch 10,8V och 12V är samma maskin då de har döpt om deras 10,8 serie till 12V med start 2017.

Hitachi 18v, 2 batteri. Kraftfull och bra!
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=2913405