Jag ska borra 105mm ventilhål och ska för det ändamålet skaffa ny borrmaskin.
Är inne på Bosch GSB 24-2 som är en kraftigare slagborr med antikick control. För visst är det den funktionen som kommer göra att maskinen inte roterar sönder handleden på en? Att det är en slagborr spelar väl ingen roll, bara ställa om till vanlig borrning?
Är inne på Bosch GSB 24-2 som är en kraftigare slagborr med antikick control. För visst är det den funktionen som kommer göra att maskinen inte roterar sönder handleden på en? Att det är en slagborr spelar väl ingen roll, bara ställa om till vanlig borrning?
Om du inte har någon borrhammere (GBH på Bosch-språk), köp en sådan istället så kan du borra hål i betong/sten med den också. Finns modeller med vanlig chuck som tillbehör eller att köpa sån separat.
En GSB är nog optimal för håltagning. På lågväxeln har du ett högt vridmoment och bra kylning på motorn och kan i princip även använda den för blandning av bruk och annat med. En GBH kan nog på undantag användas för håltagning men men styrkan där är att den är mycket bättra fram vid borrning
Köpte en Makita DS4012 just för det med låga varv.
användes till 125mm venthål i gammal massivt trä, samt att hålsåga i betong för en badrumsfläkt.
mycket nöjd.
Prismatchade hos Bauhaus mot proffsmagasinet, så det blev under 2papp.
användes till 125mm venthål i gammal massivt trä, samt att hålsåga i betong för en badrumsfläkt.
mycket nöjd.
Prismatchade hos Bauhaus mot proffsmagasinet, så det blev under 2papp.
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Fel av mig! Bad dottern messa en bild på lådan eftersom jag inte var hemma när budfirman kom. På bilden är färgen grön
Mäste vara nåt med ljuset på den bild jag fick.
Nu när jag ser den själv är lådan blå liksom maskinen haha…
Nu när jag ser den själv är lådan blå liksom maskinen haha…
Den serien av Bosch-lådor har fast inredning sprutgjutna för att passa en serie av maskiner. Till skillnad mot L-BOXX som har lösa inredningar.
Till exempel så finns lådan Bosch 1 605 438 1FZ som passar till alla GSR/GSB/GDX/GD.. 18V. Min GSR18V-55 har låda som är märkt W-BOXX L Case. Dessa passar som översta enhet i en stack med L-BOXX
Till exempel så finns lådan Bosch 1 605 438 1FZ som passar till alla GSR/GSB/GDX/GD.. 18V. Min GSR18V-55 har låda som är märkt W-BOXX L Case. Dessa passar som översta enhet i en stack med L-BOXX
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden



