Du har sett att det är ex-VAT? Nu kommer jag inte ihåg momssatsen UK, 20%? I så fall blir det ca 328 GBP

mattiasp skrev:
Du har sett att det är ex-VAT? Nu kommer jag inte ihåg momssatsen UK, 20%? I så fall blir det ca 328 GBP
Men Mattias.... du vet val att jag inte missar sadant. pa min dator och i deras villkor star det incl VAT.

;)

Jovisst, men någon annan kunde ju missa det ;)

Exakt, inkl. moms står det klart och tydligt.
Jag skickar ett mail och säger att vi vill ha två stycken?

/A

Det kanske ar fler i traden som ar intresserade.
Dom pastod att dom inte kunde pga av "tullregler" skicka dessa .... pyttsan sager jag...
We do not have the appropriate export authority or tax and accounting software to legitimately dispatch goods to destinations outside the U.K, therefore we do not promote our service outside the U.K.

mattiasp skrev:
Jovisst, men någon annan kunde ju missa det ;)
Vart lite konfunderad dar ett tag eftersom jag sitter pa ett hotellrum i ett land med censurerad internet:wow:

Nej, jag har konstaterat att det är jag som är knäpp. Det står tydligt incl. VAT. Jag läste högst uppe till höger. Där står det ex-VAT, men det är en länk för att visa priserna utan moms. De verkar inte ha koll på de grundläggande reglerna för rörlighet av varor och tjänster inom EU. Frågan är hur de skulle behandla eventuella reklamationer när de inte har någon koll på något så grundläggande som syftet med EU. Jag har för mig att det finns en EU-gemensam distansköpslag som reglerar den här typen av handel. Är det så?

Hitachi DH30PC2 är utgående, men går ibland att få tag i för bra pris på ebay.co.uk
Sjukt bra drag i den per kg kroppsvikt, så att säga. Se till att du får 240-voltsversionen bara.
Annars är ju makita hr2811 och hr3210 bra i den storleksklassen, förutom boscharna ovan.

Nimajneb skrev:
Hur tanker du da?
SDS-Max finns ju fran atminstane 12mm kanske mindre....:S
Finns det inte aven adapters max till plus om man vill ha annu mindre hal?
Givetvis går det och givetvis finns det adaptrar men menade att även om det finns SDS-max borr på 12mm så köper oftast inte en SDS-max maskin för att borra max 25mm i betong. Blir man grön när man utsätts för ansträngning och drabbades av en för en hög dos av gammastrålar när man var liten kanske man ska sikta på det men annars föredrar i alla fall jag att arbeta med en lättare SDS+ maskin

Jag föredrar absolut SDSmax vid 25mm diameter. Undantaget möjligtvis om man borrar i något mjukt där borren inte vill hugga fast. Har sett ett antal fall där ett borr av stor diameter har huggit, med följd att det relativt klena SDS+ fästet har vridits något i chucken och sen blir borret extremt svårt att få loss.

Inlägg angående att handla i UK, momsfrågan etc är flyttade till den klistrade tråden om import från UK. /mod

Vet inte om jag borde ligga i någon momstråd just nu men går det att få loss en gmbh vad den nu hette för 274 pund plus en skvätt frakt så är jag definitivt också intresserad..

+3 alltså :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.