Hjälp min14 år gamla ELU borrhammare är död den tappade kraft och började lukta illa.
Det har sett ut som ett tomtebloss vid kolektorn en tid.
Vad skall jag köpa. Krav. 25mm i betong. Rotationstopp.Känslig avtryckare så att det går att smyga igång.
Kom med tips på bra maskiner inget Jula Biltema junk
 
Angående din gamla Elu, är det inte så att kolen har tagit slut helt enkel? Borde inte vara svårt att byta ut i så fall.
 
En GBH 4-32 DFR från england är inte allt för dyr och har det du behöver.
 
myrstack skrev:
En GBH 4-32 DFR från england är inte allt för dyr och har det du behöver.
Finns en firma i UK som tyvarr tokvagrar leverera denna till Sverige. Dom vill ha typ 275 pund. Tror jag har skickat 3-4 snyftarmail till dom om denna.
 
Tyresö
Min erfarenhet efter alla år i betongbranschen är att "Wacker" har dom bästa och kraftigaste slagborr/bilmaskinerna. Hilti är välkända och bra, men Wacker är strået kaftigare och bättre.

Har bilat ur en och annan ihopbrunnen betongpump och betongbil och testat både Hilti och Wacker.
 
Det är inte bara kolen denna gång dom är bytta en 2-3 gånger hela kolektern är isönderbränd och sliten av betongdamm.
 
Oj, såg att en del hade hänt med priset på Axminister för denna borrhammare. Om jag minns rätt köpte jag min för ungefär ett år sedan och då gick den på MAX £299. Tycker den är tokbra för det priset jag gav men i nuvarande prisklass finns ett gäng starka konkurenter
 
myrstack skrev:
Oj, såg att en del hade hänt med priset på Axminister för denna borrhammare. Om jag minns rätt köpte jag min för ungefär ett år sedan och då gick den på MAX £299. Tycker den är tokbra för det priset jag gav men i nuvarande prisklass finns ett gäng starka konkurenter
Du forstar nu varfor jag skickat snyftmail till den andra butiken..:(

I ovrigt hanger det val aven pa vad TS har for borr sedan gammalt, SDS+ eller SDS-Max
 
TS får klargöra men om kravbilden är 25mm i betong så gissar jag SDS+ eller världsrekord i liten SDS-max
 
myrstack skrev:
TS får klargöra men om kravbilden är 25mm i betong så gissar jag SDS+ eller världsrekord i liten SDS-max
Hur tanker du da?
SDS-Max finns ju fran atminstane 12mm kanske mindre....:S
Finns det inte aven adapters max till plus om man vill ha annu mindre hal?
 
SDS+ är jag ute efter och Hilti faller bort pga dåliga rabatter
 
Tyresö
J.B. skrev:
SDS+ är jag ute efter och Hilti faller bort pga dåliga rabatter

Då faller Wacker också bort.....
Men å andra sidan sett, köper man en Wacker-maskin, så köper man den pga kraven på en bra maskin är högre än krav på billigt pris. Kanske lite overkill för en privatperson att äga en Wacker-maskin...
 
Nimajneb skrev:
Finns en firma i UK som tyvarr tokvagrar leverera denna till Sverige. Dom vill ha typ 275 pund. Tror jag har skickat 3-4 snyftarmail till dom om denna.
Kan det bli lättare om vi är två som beställer?

Mvh
/A

(intresserad)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.