Strålande ! Tack !

Kom på att jag skall till London på torsdag , någon som vet om det finns någon verktygsaffär i London att rekommendera?

Jag hade förr en sats härifrån som jag köpte på något företag i Sverige som jag inte kan komma på namnet på. Hur som helst så var jag väldigt nöjd med satsen:)

verktygsgurun skrev:
Kom på att jag skall till London på torsdag , någon som vet om det finns någon verktygsaffär i London att rekommendera?
För 2 1/2 år sedan letade jag ganska grundligt efter samma sak. Jag hittade egentligen bara en butik som verkade intressant:
http://www.byggahus.se/forum/mobelsnickeri/195204-semestertips.html#post1534684

Jag vill minnas att jag letade runt lite på engelska woodworking forum också och detta var den enda som kom upp förutom en massa klagomål på att ett antal gamla fina butiker försvunnit.

Har Jula en "proppfräs" i passande storlek också?

När jag höll på med båtbygge köpte man borren och proppfräsen i par, en av varje i samma dimension alltså.

Jag vill minnas att det var Stanley som gällde då.

KnockOnWood skrev:
Har Jula en "proppfräs" i passande storlek också?

När jag höll på med båtbygge köpte man borren och proppfräsen i par, en av varje i samma dimension alltså.

Jag vill minnas att det var Stanley som gällde då.
Nej det hade dom inte, men det vet jag var jag kan köpa.
Finessen med denna är att djupstoppet rullar fritt så när man nått rätt djup stannar djupstoppet och gör inga märken i ämnet.
Var inne på träbåtsakuten och letade också, fick tips om hjertmans,sifvert skruv mm men hittade inte ändå vad jag sökte.

verktygsgurun skrev:
Ibland ser man inte skogen för alla träden! Fanns ju på jula det jag sökte.
[länk]
Viken dimension är det på försänkaren? Har ungefär samma projekt framför mig och pluggarna jag har är 12 mm så det skulle spara en hel del tid om även den är 12 mm.

stOra_m skrev:
Viken dimension är det på försänkaren? Har ungefär samma projekt framför mig och pluggarna jag har är 12 mm så det skulle spara en hel del tid om även den är 12 mm.
Den är 12 mm.

ClasseClas ClasseClas skrev:
Några bilder från pluggskärning mm
[bild]

[bild]
Hur har pluggningen hållit så här sju år senare? :)

ClasseClas
nanowire nanowire skrev:
Hur har pluggningen hållit så här sju år senare? :)
Det har hållit rätt bra faktiskt. Vid entrédörren har någon plugg hoppat ur. DEt är iofs lätt fixat och jag använde Casco PU-lim för pluggarna som jag tror är det bästa limmet för denna typ av hårt trä med fet yta.
https://www.casco.eu/se/casco-produkter/?pc=162&p=1143

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.