Om det rinner efter foderrörets utsida och sedan hittar in i borran vid övergången mellan foderrör och berg så är det mycket möjligt med att det kommer in ytvatten ned i brunn.

Förmodligen får man ta in en borrföretag som kan hantera den här typen av problem och försöka få det tätt.

hur långt är foderröret ?

R
X xxargs skrev:
Om det rinner efter foderrörets utsida och sedan hittar in i borran vid övergången mellan foderrör och berg så är det mycket möjligt med att det kommer in ytvatten ned i brunn.

Förmodligen får man ta in en borrföretag som kan hantera den här typen av problem och försöka få det tätt.

hur långt är foderröret ?
Yes, låter rimligt. Vet ej hur det ser ut och hur långt ned det sitter. får undersöka

Jag lät installera en brunnsmanshett som förhindrar inläckage från jordytan. Den sitter på 15 meters djup ner i brunnen.

• Gilla
rolf johansson
  • Laddar…
R
B bor på landet skrev:
Du kan kontrollera ganska snabbt med hjälp av provet om du har ett ytvattensläckage.
COD- MN är humus ( jord, gräs ,mossor ).
Samt om det är mycket odlingsbara mikroorganismer i vattnet .
Jag tror färgen du har i vattnet främst kommer av det järn o mangan du har i vattnet och att det är utfällt när det kommer in till dig med tanke på hur du beskriver din upplevelse av vattnet.
vet inte hur jag ska tyda det. vattenprovet säger:

- COD-Mn 0.66mg O2/l

- Odlingsbara mikroorganismer 22°C 7cfu/ml

R
8mg e riktvärde, så 0.66mg borde ju tyda på att väldigt lite jord/ytvatten sipprar ned i brunnen

mao kommer koliforma bakterierna från nåt annat..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.