Men, jag trodde att det fanns risk för översvämning i huset och sånt. Jag vet iallafall att åtminstone en granne fick hela källaren vattenfylld när de borrade. Menar du att man undviker sådant vid rätt borrning? Hur ser man isåfall till att det inte bara läcker och läcker ut? (Är kanske frågan felställd? Jag anar det själv, för det är väl liksom inte Pandoras Ask man öppnar därnere precis...

)
jag är ingen borrare o dom som borrar vet nog bäst.
men borrhålet tätas mot föder räret, so det vatten som kommer borde komme genom foder räret. där sitter borren & den har en drenering till en kontainer som ska sammla upp slagget, här bör nästan allt vatten hamna.
men vist under tidan man borrar så är det kalrt att det kommer lite bredvid.
den största anledningen till att man inte borrar djupt, är att man har för klan utrustning, den klarar inte av att borra genom vattnet. vattnet dämpar skagen från borrhammaren.
det blir som att borra uten slag borr i betång.
bättre grejor lser det mästa. dom som borra hoss mig hade en kompressor som var stor som en folka buss