tänkte sätta upp ett par hyllor i köket där väggen är kaklad. Bakom kaklet sitter gips och där bakom plankvägg.
Jag tänkte köpa kakelborr och borra igenom kaklet och gipset, men hur gör jag sen? Borde väl vara smartast att inte borra alls in i trät för att kunna fästa ordentligt där och tåla vikten från hyllan? Eller skall jag byta till smalare borr när jag kommit genom gipset och borra l trät? Skall jag kapa av pluggen i botten så den bara är lika djup som kakel+gips?
Jag tänkte köpa kakelborr och borra igenom kaklet och gipset, men hur gör jag sen? Borde väl vara smartast att inte borra alls in i trät för att kunna fästa ordentligt där och tåla vikten från hyllan? Eller skall jag byta till smalare borr när jag kommit genom gipset och borra l trät? Skall jag kapa av pluggen i botten så den bara är lika djup som kakel+gips?
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Borrandet gick utmärkt med en Bosch kakelborr för 99 kr. Tejpade först innan jag borrade. Blev väldigt fina hål och första hyllan uppe. Blir nog en till likadan ovanför.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden