Jag renoverar badrummet och tänkte sätta upp 6st spottar i taket.

Är det Ok att bara borra hål i gipset (som sitter på 45reglar) och trycka upp spotten? Det är ju ett våtrum och det bör ju vara tätt så det inte kommer in "massa fukt"

Vet att man kan sätta dosor, köpa massa "hole in one" för att pricka rätt osv osv men det hade varit smidigare och dra flex rör som hänger bakom gipsen på ungefär rätt ställe i varje fack. Sätta upp gipsen och sedan borra EXAKT där man vill ha spottarna
 
Det är så man vanligtvis gör. Finns inga krav på tätskikt i tak.
 
Sen får man ju komma ihåg att fukten ska ut genom ventilationen.........I en del badrum kan det alltså vara direkt olämpligt med mycket sånt här om det är så att ventilationen är otillräcklig.
 
har ingen plan på att ventilationen ska vara otillräcklig:)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.