2 955 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Borra för kökshandag - mall?
Hej!
Vi står i begrepp att borra för våra handtag till köksskåpen (225 resp. 160 mm långa är själva handtagen; har inte cc-måttet mellan skruvhålen här och nu..) Någon som har några tips på hur man smidigast utför detta arbete? Kan man göra någon slags mall?
*Ursäkta en dum fråga*
Vi står i begrepp att borra för våra handtag till köksskåpen (225 resp. 160 mm långa är själva handtagen; har inte cc-måttet mellan skruvhålen här och nu..) Någon som har några tips på hur man smidigast utför detta arbete? Kan man göra någon slags mall?
*Ursäkta en dum fråga*
För att alla handtagen skall komma exakt på samma ställe bör (ska) du göra en borrmall. Denna kan lätt tillverkas själv genom att ta en tunn träskiva, skruva/spika el limma fast två lister på en kort resp en långsida. Markera och borra för borrhålen som passar era handtag och dess placering. Sedan är det bara att hålla mallen mot luckan och borra hålen.
Ja den har jag köpt nu EFTER att ha mätt och borrat 70 jääääädrans hål i vårt nyrenoverade kök. Vad var det för pucko som inte kunde erbjuda den någon månad tidigare???? >
Om någon undrar varför jag köpte den efteråt tänkte jag att den kan ju vara bra att ha till något annat. IKEAs prylar har ju en viss förmåga att vara mångsidiga....
Om någon undrar varför jag köpte den efteråt tänkte jag att den kan ju vara bra att ha till något annat. IKEAs prylar har ju en viss förmåga att vara mångsidiga....
Eller ensidiga...........och då passar den ju om nå´t år oxå 
Klicka här för att svara
