8 979 läst ·
2 svar
9k läst
2 svar
borra brunn, vad kostar
Du vinner ju minst etableringskostnaderna. Sen borde det ju gå att diskutera ytterligare avdrag iom att det är två jobb på en gång.
Jag har sett något om att de har kört båda systemen i en brunn men tycker inte att detta verkar särksillt vettigt. Jg vill inte ha en köldmedelsläcka i mitt driksvatten
Jag har sett något om att de har kört båda systemen i en brunn men tycker inte att detta verkar särksillt vettigt. Jg vill inte ha en köldmedelsläcka i mitt driksvatten
DU SKALL ha två hål. Det kommer att frysa i den övre delen av din borra = inget vatten. Dessutom föroreningsrisken som nämnts. De skall ligga minst 25 meter från varandra dessutom. Räkna med 80-85.000:- för 100m vattenborra + 200m energibrunn inkl 2*10 m foderrör. Extra/avgående borrn +/- 250:-, foderrör +/-450:-
Inkl kollektor och vätska. Pump + slang + tank tillkommer med 5-10.000:-
Avlopp 35-55.000:- inkl trekammarbrunn, fördelning, ev samling, filterbädd, beroende på krav som ställs, markens beskaffenhet, fall etc.
Inkl kollektor och vätska. Pump + slang + tank tillkommer med 5-10.000:-
Avlopp 35-55.000:- inkl trekammarbrunn, fördelning, ev samling, filterbädd, beroende på krav som ställs, markens beskaffenhet, fall etc.
Klicka här för att svara