5 496 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Borra brunn?avlopp
Hej ,vi ska köpa tomt som kräver eget vatten och avlopp,någon som har lite tips och koll på vad det kan kosta ?Jag förstår att det beror på hur djupt man måste borra ....är det ett meter pris som gäller? Vilken typ av avlopp ska man använda ?
MVH ClaesHelena
MVH ClaesHelena
Det finns en del tidigare trådar på området, men jag kan rekommendera följande sajter:
Brunnsborrning
www.avantisystem.se
www.geotec.se
Avlopp
www.avloppsguiden.se
Priserna på borrning skiljer sig beroende på om det gäller på fastlandet eller på en skärgårdsö. Av egen erfarenhet vet jag att priserna skiljer sig åt, så det kan lösa sig att jämföra lite.
Brunnsborrning
www.avantisystem.se
www.geotec.se
Avlopp
www.avloppsguiden.se
Priserna på borrning skiljer sig beroende på om det gäller på fastlandet eller på en skärgårdsö. Av egen erfarenhet vet jag att priserna skiljer sig åt, så det kan lösa sig att jämföra lite.
OK Pedda ,tack så mycket ;D hoppas priserna du har fått funkar hos oss med ,då blir jag glad
Vi har fått en offert från Norrlands grundmontering på 44.000 kr på en trekammar brunn. Men vi vänta på en annan firmas offter oxå, tyckte 44.000kr va lite dyrt.
Har även fått en offert på vatten, 80 meter ca 27.000 plus pump ca 12.000 men detta är vad det max kan kosta om man blir tvungen att köpa det dyraste och borra hela 80 meter.
Har även fått en offert på vatten, 80 meter ca 27.000 plus pump ca 12.000 men detta är vad det max kan kosta om man blir tvungen att köpa det dyraste och borra hela 80 meter.
Klicka här för att svara