Hej,
Tror mig ha fått början till lite mögel i badrummet, i ett av hörnen i taket, inte i närheten av duschen. Vi har inte sett det förut, men inte bott i huset så länge. Vad tror ni om detta:
- Är det mögel?
- I så fall vad bör man göra? ska jag rengöra och måla om eftersom det ser ut som också färgen har släppt en aning. Vad tror ni?
Tror mig ha fått början till lite mögel i badrummet, i ett av hörnen i taket, inte i närheten av duschen. Vi har inte sett det förut, men inte bott i huset så länge. Vad tror ni om detta:
- Är det mögel?
- I så fall vad bör man göra? ska jag rengöra och måla om eftersom det ser ut som också färgen har släppt en aning. Vad tror ni?
pinebar: Du kan ha en poäng där. Skulle ju kunna vara så att det beror på det. Dock tycker jag vi alltid är noggrann med att öppna dörren till badrummet när man har duschat. Jag ska kolla hur bra sug det verkar vara i ventilen imorgon så får jag se. I vårt andra badrum som inte har någon antydning till mögel är det i alla fall ett väldans sug på luften, kanske beror på att vi har en från lufts värme pump i huset, den tar väl luft från badrummen också, antar jag....? men frågan är om den endast tar frånluft från ett av badrummen.
[QUOTE vi har en från lufts värme pump i huset, den tar väl luft från badrummen också, antar jag....? men frågan är om den endast tar frånluft från ett av badrummen.[/QUOTE]
Den borde ju ta från båda såklart, kanske igensatt av skit?
Den borde ju ta från båda såklart, kanske igensatt av skit?
Klicka här för att svara