Hej!

Jag har en Grundfos pump i stugan som pumpar från brunnen. Den saknar trycktank så den startar ju så fort man öppnar en kran.

Antar att pumpen är byggd för att klara av detta, men skulle ändå kännas bättre med en hydropress. Dock har jag nyligen läst om risken med tillväxt i dessa så nu vet jag inte om det är värt det. Hydrofor tycker jag blir för stor, fast kanske kan ompröva det.

Hur skulle ni gjort?

Bifogar bild på pumpen som ska få ett bättre hus snart.
 
  • Elmotor kopplad till pump med slangar, ventil och röda stugan, installation utomhus på träplattform.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten Grundfos pumpetikett, tekniska specifikationer, dammig yta med spindelnät. Made in France.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.