Hej!
Jag har en Grundfos pump i stugan som pumpar från brunnen. Den saknar trycktank så den startar ju så fort man öppnar en kran.
Antar att pumpen är byggd för att klara av detta, men skulle ändå kännas bättre med en hydropress. Dock har jag nyligen läst om risken med tillväxt i dessa så nu vet jag inte om det är värt det. Hydrofor tycker jag blir för stor, fast kanske kan ompröva det.
Hur skulle ni gjort?
Bifogar bild på pumpen som ska få ett bättre hus snart.