4 886 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Bör jag lägga fler plattor under bärlina o reglar? *Bild*
Hej, jag är i full fart med att bygga trall till baksidan men funderar lite på hur man ska tänka med underarbetet.
Så som jag gjort nu, har jag som ni ser på bilden nedan, trallen ligger på bra mark(orörda plattor sedan 1977) men de bärande plattorna jag har kvar, är de för glest utlagda eller funkar det?
De rutor, eller tomma rutor som finns på bilden, 2 st på övre bärlinan(sammanlagt 3st på 395cm) och 2st på reglarna(dessa 2 skulle göra att den i mitten tas bort) blir det för mycket eller vad tror ni, behövs dem?
Med reglar som är 255cm långa, kommer jag t.o.m behöva bärlina i mitten eller funkar det med plattor(30cm långa)?
Ingen bärlina är fäst i väggen för tillfället, då grunden är för porös(det går men lär inte sitta bra), något tips där?
Tack för hjälpen!

Så som jag gjort nu, har jag som ni ser på bilden nedan, trallen ligger på bra mark(orörda plattor sedan 1977) men de bärande plattorna jag har kvar, är de för glest utlagda eller funkar det?
De rutor, eller tomma rutor som finns på bilden, 2 st på övre bärlinan(sammanlagt 3st på 395cm) och 2st på reglarna(dessa 2 skulle göra att den i mitten tas bort) blir det för mycket eller vad tror ni, behövs dem?
Med reglar som är 255cm långa, kommer jag t.o.m behöva bärlina i mitten eller funkar det med plattor(30cm långa)?
Ingen bärlina är fäst i väggen för tillfället, då grunden är för porös(det går men lär inte sitta bra), något tips där?
Tack för hjälpen!

Vad ska jag göra för att förbättra situationen? Fler plattor under bärlina o reglar?kirderf83 skrev:
Nu var jag ute o "testa" bärlinan som inte rör sig en(1!!!) millimeter när man hoppar. De längre bärlinorna, de kan jag stärka upp om så behövs men det ger ju inget med tanke på att trall inte kommer ligga över dessa, utan på de korta(270cm), ska man sätta dit en till bärlina? Alltså 2 x 45x120mm? Ger det något?
Redigerat:
Får du dit en extra platta eller två på golvreglarna så kommer det säkert funka fint.
Jag misstänker att du inte ska ha vare sig regelbunden dans eller biljardbord på altanen.
Jag tror nån extraplatta ger mer än att dubbla reglarna.
Jag misstänker att du inte ska ha vare sig regelbunden dans eller biljardbord på altanen.
Jag tror nån extraplatta ger mer än att dubbla reglarna.
Hehe plattor finns det till förbannelse så eg skulle man kunna bygga trallen på plattorna, om det inte vore för alla förbannade myror
Nåväl, dubbla plattor på reglarna o långa bärlinorna, o så 1 till på de korta.
Klicka här för att svara