Vår säljare har varit på tomten ett par gånger, både innan och efter kontraktsskrivning, även tillsammans med markentreprenör och byggledaren för att komma fram till bästa placeringen av huset på en lite svårbyggd tomt (en liten bergskulle och efterföljande sluttning), och gett bra synpunkter angående hus och garageplacering som ger så lite sprängning och uppfyllnad som möjligt. Man kanske skulle kommit fram till samma slutsatser genom att titta på nybyggnadskartan, men det känns tryggt att haft folk som fått mäta själva och kolla hur det ser ut....

Men visst, man är väl lite bortskämd här i Stockholm där alla husleverantörer har kontor på några mils avstånd.

Hemmakatten skrev:
Jag är SÅÅÅ förundrad. Kommer inte en hussäljare ALLTID till tomten??!! Hur i helsike kan han/hon då sälja ett hus som uppfyller köparens krav och önskemål och passar in på tomten?? Och HUR kan man som köpare av ett hus som kostar flera miljoner överhuvudtaget acceptera dessa säljares attityd??
Man säljer typhus från katalogen och så reserverar man sig mot allt som kan tänkas vara till problem med grundläggningen, tillfartsvägar etc.
Det är altså upp till köparen att bedöma vilket hus som passar bäst och hur detta bör placeras på tomten (vilket ofta brukar fungera men ibland blir det helt tokigt)

....hur man kan stoppa miljoner i fickan på en del skojare är för mig den ständiga gåtan.
Vissa kunder kollar upp ett cykelköp bättre än ett husköp.

volvo skrev:
Man säljer typhus från katalogen och så reserverar man sig mot allt som kan tänkas vara till problem med grundläggningen, tillfartsvägar etc.
Det är altså upp till köparen att bedöma vilket hus som passar bäst och hur detta bör placeras på tomten (vilket ofta brukar fungera men ibland blir det helt tokigt)

....hur man kan stoppa miljoner i fickan på en del skojare är för mig den ständiga gåtan.
Vissa kunder kollar upp ett cykelköp bättre än ett husköp.
ja verkligen,vi satt ett par vänner och snackade en kväll,och vi håller med.
tv,cykel eller datorn kollas noga,men inte huset.
så var nogare i era val kära vänner

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.