Ska bygga ett hus på Muskö (Trivselhus) och har preliminärt blivit föreslagen BoProduktion som leverantör av både grundarbeten och hopsättning av huset. På nätet kan jag konstatera att det finns två mindre smickrande något äldre (2004,2005) kommentarer. Företagets hemsida är för tillfället nere. Finns det någon med färskare kunskaper eller intryck om detta företag?

vi använde boproduktion för grundarbete, flyttade in i juni. Boproduktion skulle jag nog avstå ifrån, framförallt då det lägger på väldigt mycket på det offererade priset, efter påskrivet avtal så startar kostnaderna, de hittar alltid nya saker att ta betalt för. Samtidigt tror jag säkert att de gör ett bra jobb men det kostar.....

Kolla med trivselhus om du inte kan få FNB att montera istället.
bra kille som driver den firman.

Väldigt intressant tråd då jag står i begrepp att teckna kontrakt med just Boproduktion ang grundläggning och tomtarbeten.

Kan konstatera att Boproduktion har höjt priserna på vissa tjänster 10% under det senaste halvåret.
Det är också mycket svårt att bara få till stånd ett möte för att diskutera omfattningen på arbetet som skall utföras.
Det är alltid nåt som kommer ivägen......

Vi ska bygga med totalentrepenad från Myresjöhus. Myresjöhus har anlitat Boproduktion till grundarbete för detta bygge.
( Vi köper hus inkl grund så den delen ombesörjs av Myresjöhus )
Boproduktion har nu på vårt uppdrag ( utanför affären med Myresjöhus ) fällt träd, röjt en del stubbar, anlagt en Indränanläggning för BDT+ septitank. Dessutom har de sprängt lite och anlagt en infart. Nu är den delen klar och Boproduktion kommer tillbaka i feb 2008 för att gjuta plattan samt allt vad det innebär.
Vi har inte haft några som helst problem som ni nämner i den här tråden. Jag har bett om pris på varje moment som de sedan mailat till mig som jag mailat tillbaka med bekräftelse. Dessa mail låg med fakturan som orderunderlag. Kör-notor på massor likaså. Kopia på Husesyns kostnader för besiktning osv. Allt har stämt till punkt och pricka.
Jag kan inte förneka att jag blev lite orolig när jag upptäckte byggahus.se och dessa forum med tidigare erfarenheter.
Självklart så gjorde jag det efter att vi kört igång arbetet .... Så all heder till Boproduktion för detta arbete...
Mer orolig blir jag när man läser om Myresjöhus men det ska vara ett litet helvete att bygga hus, det har jag redan förstått.
När det gäller Boproduktion planerar vi att anlita dem till de efter-arbeten som blir runt huset/tomten efter att de är klara med sitt åtagande från Myresjöhus. På så sätt får vi en röd tråd i arbetet och varje moment genomförs med tanke på nästa steg.

Det här var mitt först inlägg, jag kommer vara kortare framöver men jag kände att jag ville ge "cred" för ett bra jobb.

Vi håller på och bygger med Trivselhus och har precis använt BoProduktion för att anlägga VA-anläggning, väg samt grund. Proffsiga killar gjorde ett jättebra jobb. Inte ens vår kvalitetsansvarige hade några anmärkningar. Enda nackdelen är att det blev dyrare än vad som var sagt från början, mycket pga att vi fick spränga mer än väntat.

Vi anlitade Boproduktion och Trivselhus. Jag kan verkligen inte rekommendera Boproduktion då deras offert helt saknade verklighetsförankring då jobbet väl var klart! Då hade vi ändå en helt enkel tomt utan överraskningar. Det tillkom ca 100% mer markmassor än beräknat, och det tycker inte jag är ok!

Vi är också klara med allt jobb som Boproduktion gjort både tdigare och nu slut arbetet med grund och färdigställande av tomt.
Faktiskt helnöjd som jag tidigare beskrivit. Mitt råd är att begära priser på allt även om de är ogärna lämnar prisförslag. Förklara att de är ett krav då hela bygget är en ekvation som måste gå ihop i slutändan. Kanske de här killarna är bättre med skopan än papper och penna men deär otroligt duktiga med skopan så de är värda att anlita. ( när ni kommit överens om priset)
Jag å andra sidan varit tvungen att med alla hantverkare begära pris och hotat med att välja andra hantverkare om inga pris presenteras.
För oss är det viktigt att inte vi drar på kostnader vi inte kan betala, det argumentet har bitit bra.

Har byggt med Boproduktion. Bra killar som gjorde jobbet. Men efter kontraksskrivning så är det mycket som kostar extra. Har försökt att få kontakt med firman under de senaste månaderna för att de skall slutföra uppdraget, men de svarar inte i telefon. Av erfarenhet så vet jag att han som har firma tittar på luren och sedan bestämmer sig för om han skall svara eller ej. Jag har tydligen hannat på hans icke svara lista. Kan verkligen inte rekommendera firman. Även personalen har tröttnat och börjat gå till andra firmor.

Ja bara att läsa mitt blogginlägg: http://www.missfixtrix.com/boproduktion/

De tappade en sten på min cykel och när jag ringde chefen så frågade han " Hur vet jag att det inte hänt före?" "Du kan väl cykla på den så då är det väl inte så farligt? Nej men om den knäcks tar du ansvar då?": Så det är inte ett företag jag skulle anlita med tanke på hederligheten, ansvarskänslan och framförallt säkerheten. Idag lossade jag stora flak från berget så att de inte skulle lossna i huvudet på min son. Nej välj gärna något annat bättre företag som verkar veta vad de sysslar med och som tar ansvar och inte saltar fakturor mm

Dock tog Boproduktion ansvar senare vilket också kan läsas i min blogg.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.