1 522 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Bolån
Flyttar till nytt om drygt en månad och bolån är klart med vår ord. bank. Vill ju väldigt gärna hitta lägsta ränta för att ev kunna förhandla ner räntan ännu mer så jag ringer runt till bankerna, men de vägrar ens att titta på det om man inte gör en riktig låneansökan och bokar möte med rådgivare osv. De verkar inte vidare intresserade av att ha en som kund. Är det så svårt att få veta vad de kan erbjuda för räntor eller är det bara jag som är kass på att snacka?
Mmm du säger att du bara vill ha detta för att pressa din ordinarie bank mer.
Kanske inte så konstigt att de andra bankerna är ointresserade av denna typ av kund.
Om man som person inte ens vill ta ett möte och är beredd att byta bank så förstår jag bankerna
Får du lägre ränta någon annan stans så byt bank och straffa den bank som från början gav dig "fel" ränta
Kanske inte så konstigt att de andra bankerna är ointresserade av denna typ av kund.
Om man som person inte ens vill ta ett möte och är beredd att byta bank så förstår jag bankerna
Får du lägre ränta någon annan stans så byt bank och straffa den bank som från början gav dig "fel" ränta
Nja, jag var nog lite otydlig kanske. Jag är inte ett dugg främmande för att byta bank så länge de kan erbjuda mig bäst bolåneränta bl.a. Men det är klart att jag vill försöka pressa min ord bank mer innan jag flyttar över allt, så jäkla kul är det inte att byta bank. Jag har helt enkelt frågat vad de kan erbjuda mig, varken mer eller mindre.
Klicka här för att svara