51 728 läst ·
938 svar
52k läst
938 svar
Bojkottar ni företag som handlar med Ryssland?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vilket angrepp pratar du om? Krim?Nötegårdsgubben skrev:
Nej så var det inte. Du på kolla mera på swebbtv där de tar alla saker. 2014 så gjorde CIA en operation för att få till ett byte av ledare av landet. Det lyckades, sedan blev östra delen av landet missnöjda med ledningen. Svaret blev att olika partier i landet förbjöds. Att 3 st tv-kanaler stängdes ner och att det blev inbördeskrig. Egna ukrainska trupper började döda människor i östra delarna av landet. 15000 Ukrainare har dött. Det gjorde att det har blivit enorma flyktingströmmar över gränsen in i Ryssland. Ca 1 miljon har flytt till ryska städer.
Allt detta är enormt väl dokumenterat och kan du hitta det på massor av seriösa källor. Att du inte vet det är enormt oroande. Att du ser på det som en bra och en dålig part , när dåligheter finns på alla sidor. Och visar på att svensk media inte gör något bra jobb.
Den stora vänster ledaren Noam Chomsky har kallat de som dödats i östra Ukraina för de "bortglömda". Jag skulle kunna ge dig massor av källor som förklarar massor men det verkar inte vara någon ide, du har köpt propagandan och då är det meningslöst.
Fakta om vad som hände 2014, väst gjorde inte särskilt mycket och inte heller USA.K Karl Olssvan skrev:Vilket angrepp pratar du om? Krim?
Nej så var det inte. Du på kolla mera på swebbtv där de tar alla saker. 2014 så gjorde CIA en operation för att få till ett byte av ledare av landet. Det lyckades, sedan blev östra delen av landet missnöjda med ledningen. Svaret blev att olika partier i landet förbjöds. Att 3 st tv-kanaler stängdes ner och att det blev inbördeskrig. Egna ukrainska trupper började döda människor i östra delarna av landet. 15000 Ukrainare har dött. Det gjorde att det har blivit enorma flyktingströmmar över gränsen in i Ryssland. Ca 1 miljon har flytt till ryska städer.
Allt detta är enormt väl dokumenterat och kan du hitta det på massor av seriösa källor. Att du inte vet det är enormt oroande. Att du ser på det som en bra och en dålig part , när dåligheter finns på alla sidor. Och visar på att svensk media inte gör något bra jobb.
Den stora vänster ledaren Noam Chomsky har kallat de som dödats i östra Ukraina för de "bortglömda". Jag skulle kunna ge dig massor av källor som förklarar massor men det verkar inte vara någon ide, du har köpt propagandan och då är det meningslöst.
https://en.wikipedia.org/wiki/Annexation_of_Crimea_by_the_Russian_Federation
problemet är när en president står och kallar en annan för saker som en privatperson kan häva ur sig.. Men med ett ämbete i ryggen så måste man vara diplomatisk.P paralun skrev:Jo men världen är full av otrevliga makthavare som tävlar om världsherraväldet.
Egentligen enbart en fråga om hur naiva politiker vi har.
Man måste ta sig samman och lösa det här med en vettig diplomati så det blir "Status Que" igen och lugn.
Men nu blev många politiker djupt kränkta och på den vägen är vi.
Är verkligen Nato och USA i spetsen redo om detta skulle ge allvarliga konsekvenser?
Nä det är de inte.
Och krig i världen kan ske så snabbt, speciellt i en värld full av glödbäddar.. Där USA är vållande till flertalet av dem..
håll käften och läs manus..
Sedan så har vi den där ganska omfattande delen att Biden försöker skifta fokus från hemmaplan.. Med sonen, datorn, media och fiffel från myndigheter mm som aktivt tystat rapporteringar i detta... Så den härvan kommer slå igen som en råttfälla framöver..
vem var det egentligen som hade mystiska kontakter med öst?
Man anklagade någon för detta men hade själv fingrarna i kakburken, och det gick bra så länge media var styrd... Den som inte tror på att media var styrd bör läsa på... rejält dessutom..
CIA och NSA hade mycket roligt för sig..
samt Facebook...
orden han sagt om Putin borde han läsa framför spegeln...
Det är inte läge för en massa privata kommentarer från en president i detta.
En dag säger någon för mycket, och då är det kört.. behövs inte mer..
De gnäller på aftonbladet och expressen..K Karl Olssvan skrev:Vilket angrepp pratar du om? Krim?
kallar dessa för saker..
De kallar andra alternativa medier för saker..
Men alla dokument och den informationen som verkligen finns i detta som media har gömt undan för att skydda USA och dess intressen de läser de inte, antingen för att de inte fattar hur det hänger ihop eller för att den svenska modellen med dumma politiker som står och gör narr av svenskarna på bästa sändningstid är mer lockande...
Är det någon som är en nyttig idiot som vissa här älskar att skriva så är det västerländsk media... klipp och klistra... Så sanningen blir lättsvald..
spannmål ukraina | Jordbruket i siffrorP pmd skrev:Nej, det kan inte stämma eftersom hälften av allt spannmål i världen produceras i Asien. Världsproduktionen var 3 000 miljoner ton år 2020.
I Europa samma år producerade Ryssland 130 miljoner ton, Ukraina 64 miljoner ton och Frankrike 57 miljoner ton.
Totalt producerades 526 miljoner ton spannmål i Europa 2020. Ryssland och Ukraina producerade alltså 37 % av det.
[länk]
https://jordbruketisiffror.wordpress.com/tag/spannmal-ukraina/
Så jordbruksverket har fel?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sluta blanda in ris i detta så ser man direkt vem som producerar mest.
Sedan så säljer inte Kina någon vete till arabvärlden.. det tål att tänkas på...
Njau, faktat stämmer precis och svensk media är ju klart undermåliga nuförtiden.Maskintok skrev:
SVT är väl klart mer neutrala än "barnprogrammen" från TV4.
Sen följer jag då mer Reuters mfl och tyska Politico är klart intressant.
Man verkar vara förbi chockfasen och är inne i en bearbetning.
Trots att man var full medveten av vad som hände i Krim så gick Tyskland vidare med sitt gasäventyr.
(vi brukar kallas die dumme schwede)
Putin’s useful German idiots
https://www.politico.eu/article/put...gn-policy-ukraine-war-invasion-nord-stream-2/
Artikel som pekar på varför USA har ett visst intresse för fortsatt "lågintensivt" krig i Ukraina. Men även varför det är fel.
https://www.bloomberg.com/opinion/a...nd-biden-misunderstand-history-in-ukraine-war
https://www.bloomberg.com/opinion/a...nd-biden-misunderstand-history-in-ukraine-war
Swebb tv är för idioter och dessutom med band till svenska rörelser mer eller mindre knutna till Putin. Både ideologiska, ekonomiska och personliga band till ryssland. Detta gör tyvärr att det inte går att sålla agnar från vete i deras material. *Delar* av det du besriver stämmer.K Karl Olssvan skrev:
Jo men kollar man på Dalio-rullen så förstår man USA's intresse....makhno_ skrev:
Artikel som pekar på varför USA har ett visst intresse för fortsatt "lågintensivt" krig i Ukraina. Men även varför det är fel.
[länk]
Swebb tv är för idioter och dessutom med band till svenska rörelser mer eller mindre knutna till Putin. Både ideologiska, ekonomiska och personliga band till ryssland. Detta gör tyvärr att det inte går att sålla agnar från vete i deras material. *Delar* av det du besriver stämmer.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Nej, invasionen av Donbass. Att det flytt ryskspråkiga från den krigszonen även österut är säkert sant, men i stort har flyktingströmmarna gått västerut och den politiska opinionen även i östra Ukraina har kraftigt förskjutits i ryskskeptisk/rysshatande riktning. På goda grunder.K Karl Olssvan skrev:
Att du inte orkar driva din osakliga propaganda längre tackar jag för.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Jag har nog med ovärdiga svenska politiker, tack. Huruvida andra relativt stabila demokratier väljer den ena eller andra undermåliga kandidaten är inte riktigt mitt problem. Med det sagt tycker jag att amerikanerna valde rätt bland de två dåliga kandidater de hade vaskat fram.Maskintok skrev:
Oavsett det tycker jag att Putins brott så vida överstiger allt vi kan acceptera att det är stötande och vilseledande att i sammanhanget fokusera på den amerikanske presidenten.
Op-Ed: The CIA has backed Ukrainian insurgents before. Let's learn from those mistakes - Los Angeles TimesK Karl Olssvan skrev:Vilket angrepp pratar du om? Krim?
https://www.google.com/amp/s/www.la...aine-cia-insurgents-russia-invasion?_amp=true
sånt här du tänker på?
Du har förståelse att de hänger ihop?Nötegårdsgubben skrev:
Jag har nog med ovärdiga svenska politiker, tack. Huruvida andra relativt stabila demokratier väljer den ena eller andra undermåliga kandidaten är inte riktigt mitt problem. Med det sagt tycker jag att amerikanerna valde rätt bland de två dåliga kandidater de hade vaskat fram.
Oavsett det tycker jag att Putins brott så vida överstiger allt vi kan acceptera att det är stötande och vilseledande att i sammanhanget fokusera på den amerikanske presidenten.
USA hade hoppats på att Putin skulle agera som Hussein..
Putin’s Invasion of Ukraine Reveals the Moral and Intellectual Rot of the ‘Anti-War’ Left – Byline Times
https://bylinetimes.com/2022/03/07/...al-and-intellectual-rot-of-the-anti-war-left/
https://bylinetimes.com/2022/03/07/...al-and-intellectual-rot-of-the-anti-war-left/
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
När det började pratas lite högre om gasrören från ryssen så sa jag nej. Jag har inget förtroende för Putin. än mindre nu.
Han skulle stänga kranen för att han vill få mer betalt. Man ska undvika såna stora affärer med Putin....
Nu fick jag visst rätt...
Han skulle stänga kranen för att han vill få mer betalt. Man ska undvika såna stora affärer med Putin....
Nu fick jag visst rätt...