Bo högt upp eller längst ner med risk för skalv och tsunami?

• Högt

0 Röster 0,0%
  • Marken

2 Röster 22,2%
  • En trappa upp

0 Röster 0,0%
  • Avboka

7 Röster 77,8%
  • Antal röster
    9
  • Omröstningen stängd .
TS - koncentrera dig på det som är farligt och skit i resten.

Det som orsakar en förtida död för svenskar i allmänhet är hjärt- och kärlsjukdomar och cancer. Genom att hålla vikten, motionera, äta måttligt, supa måttligt och skippa rökningen så minimerar du din riskexponering. Undvik sen sånt som är uppenbart dumt och livsfarligt, som t.ex. en kriminell livsstil, bruk av tung narkotika, fyllekörning och liknande.

Resterande dödsorsaker, som oprovocerat våld, naturkatastrofer, påkörd av ett rattfyllo och är så ovanligt att det inte är lönt att bry sig om det. Rädslan för sådana händelser orsakar bara en massa ångest. Händer det så händer det, och vi ska alla dö av något.

Jag vet att det inte är enkelt att släppa det - vi matas dagligen av rapporter om det i tidiningen. Men det är just för att det är ovanliga och dramatiska händelser som det är intressant att rapportera om det. Skulle tidningen skriva en nyhet varje gång någon dog av hjärtinfarkt eller cancer så skulle det inte bli plats över för så mycket annat.

Dom som är flygrädda behöver inte klicka här.

Hemmakatten
Då ska jag nog inte klicka på din länk, mycket_nu. Har börjat känna det mer och mer obehagligt att flyga. Förmodligen för att jag hade ett jobb där jag flög runt i Norden flera gånger i veckan. SAS Guldkort var bra att ha. Hann då en snabbvisit till lounchen på morgonen för en espresso, en stor whisky och ett äpple. Whiskyn agerade dom lugnande medel. Än i dag inbillar jag mig att flyget måste störta snart med tanke på alla de hundratals flygresor jag gjort. En Whisky blir det fortfarande varje gång jag flyger, även om det numera mest är nöjesresor.

(Ingenjörs)maken hävdar dock bestämt att statistik inte har något minne. Vete fan om jag tror på det. Vill jag nog ha bevis på i så fall. :cool:

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Bra idé katten, håll dig borta från olycksbombardemanget och njut av makens statistik. Han har säkert sagt att bilresan till flygplatsen är farligare än flygresan också :).

Jag tycker egentligen att man borde låta bli att följa nyheterna just för att man får sinnet nedsmutsat av en massa elände.

Hemmakatten
Nä, biltrafiken har han inte kommenterat utom att det är alldeles för många idioter ute på vägarna, naturligtvis befinner de (idioterna) alltid just där han kör...

Sååå extrem är inte min flygräddsla, mer ett obehag. Väl i luften så är det helt okej. Det är inget som stoppar mig från att flyga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.