Vet inte vad ni pratar om för påväxt? Vi bytte panel och målade med Falurött 2004 och har varken påväxt eller ommålningsbehov ännu. Bor rätt fuktigt till, 100 meter från Vänern.
Ska måla om huset och tror det blir miljövänligare blanda en matsked blyvitt i 10 liter slamfärg än att måla om var 3e år. Ngn som har tips på hur få tag i detta ämne ?
Finns alternativ till blyvitt ?
Fick du något riktigt svar eller blev det bara en massa idiotkommentarer på din fråga?
Fick du något riktigt svar eller blev det bara en massa idiotkommentarer på din fråga?
Han fick ju ett riktigt svar från mig. Nu är det 2025 och vi har målat om en gång på framsidan, inte alls på baksidan som är mindre vindutsatt. Har ingen påväxt någonstans.