richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Hej,
Har plockat ut ett blyinfattat fönster idag, ett SP från 73, har även 4st till. Men går det att återanvända "blyinfattningen" till något? Fönsterbågar och karmar känns trötta och är eftersatta.
Tänkte om vi ska bemöda oss att skänka/sälja dem eller bara kasta dem direkt som vi tänkte först innan några grannar tyckte att det kunde vi ju absolut inte göra
Det är ett 9x10 och fyra 8x6.
Har plockat ut ett blyinfattat fönster idag, ett SP från 73, har även 4st till. Men går det att återanvända "blyinfattningen" till något? Fönsterbågar och karmar känns trötta och är eftersatta.
Tänkte om vi ska bemöda oss att skänka/sälja dem eller bara kasta dem direkt som vi tänkte först innan några grannar tyckte att det kunde vi ju absolut inte göra
Det är ett 9x10 och fyra 8x6.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 inlägg
Jag har funderat på hur jag ska göra när vi behöver byta vårt parti med fyra sammankopplade 60*60fönster med blyinfattade färgade smårutor.
Så om fönstret matchar och du finns i närheten (sitter med appen och kan inte kolla din profil var du finns) så kan jag adoptera dem.
Så om fönstret matchar och du finns i närheten (sitter med appen och kan inte kolla din profil var du finns) så kan jag adoptera dem.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Vi försökte sälja våra men fick ingen repons så de fick åka till återvinningen alla 9 rutorna. Där fick vi frågan om vi bodde i en kyrka.
Gillar man dem kan man alltid blya om så att de passar innanför ett modernt fönster, har kvar ett par sådana som sitter med tunna lister.
Gillar man dem kan man alltid blya om så att de passar innanför ett modernt fönster, har kvar ett par sådana som sitter med tunna lister.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
De där fönstren är väl bara att måla, värr malätna är de väl inte??
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Karmens nedre del är nog lite trött, men går det rädda är det väl bra, fast vi ska inte ha dem kvar då vi har nya fönster stående som ska in där. De nya är ett modulmått lägre, för att komma upp mer från backen.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Lite så som jag trodde, har bara slängt de andra vi ersatt på ÅVC.D Dsl skrev:
Klicka här för att svara