Är detta ok eller ska man lägga något på tätskiktet?
Tätskiktet kommer ju alltid att vara fuktigt och svårt att hålla rent.
Brunnen (klämringen) är 150mm och Tile in slim är 200mm.
Vet att det finns mindre Tile in men de bygger mer på höjden och inte lika snygga enligt min smak.

• Öppen golvbrunn med Tile in slim insats, omringad av mörkgrå kakelplattor och grönt tätskikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sandra Nyberg och 1 till
  • Laddar…
Sitter och funderar på samma sak fast ett par år senare. Hur ser det ut under din Tile in idag?

B Byggarn_2000 skrev:
Sitter och funderar på samma sak fast ett par år senare. Hur ser det ut under din Tile in idag?
Det blev den mindre varianten som är lite högre.
Tyvärr påverkade det fallet eftersom den mindre (150x150) bygger mer på höjden, men det är fortfarande godkänt.
Jag var i kontakt med Tebo och de hänvisade till plattsättare.

S swenzzen skrev:
Det blev den mindre varianten som är lite högre.
Tyvärr påverkade det fallet eftersom den mindre (150x150) bygger mer på höjden, men det är fortfarande godkänt.
Jag var i kontakt med Tebo och de hänvisade till plattsättare.
Tack! Hur funkar det att hålla rent tätskiktet som tittar fram? Eller lyckades du att täcka det helt och hållet?

B Byggarn_2000 skrev:
Tack! Hur funkar det att hålla rent tätskiktet som tittar fram? Eller lyckades du att täcka det helt och hållet?
Den mindre täcker hela och ligger i kant med klämringen. Golvränna med klämring, omgiven av fyrkantiga, grå plattor. Den mindre delen är korrekt placerad och täcker hela öppningen.
Skapa konto
Grå klinkergolv med en fyrkantig klämring centrerad, där mindre rutor omger den större, täcker hela och ligger kant i kant.
Skapa konto

S swenzzen skrev:
Den mindre täcker hela och ligger i kant med klämringen.[bild][bild]
Stort tack swenzzen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.