Hej, det är blött i botten på kylskåpet, letar vidare och märker till min fasa att det sipprat ut vatten vid dörrens innerkant, intill väggen i köket. Parketten under är förstörd och jag kan bara gissa hur det ser ut under den. Gjensidge Försäkringsbolaget har nekat min vatten skada. Så det är jag kommer att betala själva. Det är bara under kylskåp och frys. Hur kan jag fixa? Hur mycket det kostar om jag fixar från en företag privat.
/Ahmad
/Ahmad
Förmodligen är det bara en kosmetisk skada om det inte har pågått i många månader. Dra ut kylen och låt det torka.
Sen ser du till att rensa kondensavloppet nedtill i bakkant inuti kylen så att vattnet kan rinna ut rätt väg istället för ut på golvet.
Sen ser du till att rensa kondensavloppet nedtill i bakkant inuti kylen så att vattnet kan rinna ut rätt väg istället för ut på golvet.
Rensa hålet på insidan av kylen där kondensvatten ska rinna ut. (om jag förstår din beskrivning rätt)
Golvet byter du själv. Kapa bort det som blivit fuktskadat och lägg in nytt.
Som tur är är det under kylen och inget som syns, så du kan kosta på sig ett eget försök och se om du blir nöjd innan du tar dit en hantverkare.
Som tur är är det under kylen och inget som syns, så du kan kosta på sig ett eget försök och se om du blir nöjd innan du tar dit en hantverkare.
Du är rätt. Jag har redan rensat hålet och nu flyttar kyl och frys så plats kan torka ut. bara problemet är hur man kan ta bort golvet och sen lägga in bara en platta.L Låset skrev:Rensa hålet på insidan av kylen där kondensvatten ska rinna ut. (om jag förstår din beskrivning rätt)
Bättre tycker jag att lägga lite våtrumsmatta och sen bleka bort de svarta som sticker ut med oxalsyra. Sen mår de flesta kylar frysar bra av en större spalt baktill så om plats finns flytta ut dem 5 cm så syns inte de svarta i framkant.L Låset skrev:
Klicka här för att svara