Skruvade bort plaströret i en fresh 90 ventil, upptäckte att skarven mellan rören var otät och isoleringen blöt.
Vet inte exakt vad det är för isolering, (ska editera inlägget senare) men nån sorts gul "ull", huset är två år.

Kan ju lista ut att blöt isolering inte är så bra, men vad bör jag göra just nu?
 
Det är därför som jag tätade mina rörskarvar med latex.... samt låter rören luta utåt!

Vanlig glasull:
3724.gif

Antagligen beror det bara på lite kondensvatten som har bildats. Stick ner handen en bit och känn efter, fortfarande blött?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.