T
Hep Hep skrev:
Jag hade inte kunnat hålla mig. Jag hade absolut köpt elefanten och smugit in den på min frus kontor.
"Smyga in" en 180 cm hög elefant.!?
Då kan inte din fru vara så uppmärksam... 🤣

Själv kan jag knappt köpa en liten, liten handhyvel och ställa bland de andra i verkstan utan att få misstänksamma frågor... 🤪

• Haha
  • Ledsen
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
T Testarn skrev:
"Smyga in" en 180 cm hög elefant.!?
Då kan inte din fru vara så uppmärksam... 🤣

Själv kan jag knappt köpa en liten, liten handhyvel och ställa bland de andra i verkstan utan att få misstänksamma frågor... 🤪
Elefanter väcker inte samma nyfikenhet som handhyvlar.
//Ronnie

• Haha
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
J
P Pysslarn skrev:
//Ronnie
Jag var och kollade på nåt som annonserades på blocket för kanske 8 år sen, när jag kom dit hade de en uppstoppad (riktig) elefant stående på gården. Jag tror de inte går att annonsera ut på blocket då de väl är skyddade på nåt sätt. Dock var den gammal. Jag visade dock inget intresse att köpa den (och det jag kollade på köpte jag heller inte har jag för mig, det var något betyligt mer alldagligt än en uppstoppad elefant, tror det var nåt "byggtillbehör" - jag minns faktiskt bara elefanten och inte vad jag ev skulle köpt).

• Haha
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
//Ronnie
Det är faktiskt sant. Finns många hyllmeter psykologisk forskning kring det faktum av vi ofta missar elefanten i rummet.

• Haha
  • Älska
Tule54 och 8 till
  • Laddar…
T
nanowire nanowire skrev:
Det är faktiskt sant. Finns många hyllmeter psykologisk forskning kring det faktum av vi ofta missar elefanten i rummet.
Är det inte så att ALLA känner till elefanten, men ingen PRATAR om den...?

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Han har någon typ av bisyssla också som tar tid. Inget han bara kan släppa heller då det tydligen är en hjärtesak.
Frustrator Frustrator skrev:
Hade fullt sjå med att blåsa upp en 3mm stor ballong just då..
Jag började undra varför bina skulle ha ballonger tills jag läste mer noga.

Lite åt det dyra hållet, liten hobbysvarv, men svarvar har rusat i pris sista åren..typ som guld

Liten hobbysvarv MJ 189 med röd och svart färg, erbjuds för 2500 kr. Verktygen ingår, de flesta är nya.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blå skålsvarv uppställd på golvet framför en trävägg, används för formning inom träbearbetning.
Skapa konto

Grön skivsåg av märket Stenberg står i ett rum. Den är monterad på en träpall och omgiven av verktyg och material.
Skapa konto
Grön skivsåg av märket Stenberg står i ett rum. Den är monterad på en träpall och omgiven av verktyg och material.
Skapa konto

• Älska
Taren43
  • Laddar…
En Inca umiversal Inca universal träbearbetningsmaskin med långhålsborr i en verkstad.
Skapa konto
med långhålsborr

[bild]
Det går rykten om att denna hamnat hos en välkänd forumprofil som behövde fler sågar för att fylla upp utbyggnaden..🙂

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
[bild][bild]
Tack för tips!

Daniel_N Daniel_N skrev:
Tack för tips!
Var jag ju skyldig efter allt du hjälpt mig med :)

• Älska
Daniel_N
  • Laddar…
Bordssåg med stor arbetsyta och mätverktyg, placerad i ett garage eller verkstad. Sågen står på en grön maskinbas med hjul.
Skapa konto
En Hammer S3 spånsug stående på ett blått bord, med en motor och tygpåse ovanpå, fotograferad på ett stengolv.
Skapa konto

Järnstäd, kapsåg och skruvstäd visas i en bild. Järnstädet är centrerat, med kapsågen och skruvstädet under. Verktyg på träbänk.
Skapa konto
Bordssåg/kombi-maskin i verkstadsmiljö, med blå bas och sladd på träbord. Omringad av växter och golv av byggmaterial.
Skapa konto
Bandsåg i ett garage med trädelar bredvid och en sopborste på golvet, klassisk modell från en skola.
Skapa konto
Grön justersåg med fräs, modell Mortens SF2000, stående på ett garagegolv med vit port i bakgrunden.
Skapa konto
Rikthyvel av märket Inca som står på ett golv. Maskinen har en plattform och ett handtag synligt ovanpå.
Skapa konto
Metallfräs på verkstadsgolv med handtag och reglage, placerad i en industriell miljö med verktyg och utrustning i bakgrunden.
Skapa konto
Slipmaskin på ett betonggolv, med en linjal lutad mot maskinen och en kraftig motor, avsedd för 300 mm slippapper.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.