2 820 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Blir gammal färg "grumlig"?
Har målat med ca 1 år gammal vattenbaserad innefärg, sån där vanlig vit för lister. Den känns okej när jag rört om den men blir lätt kornig och grumlig när jag målar på träet. Svårt att beskriva men ungefär som när man målar igen på färg som inte har torkat, det blir ränder och penseldragen "släpper"... Resultatet blir inte bra, det är fullt med fula penseldrag. Har provat att spä ut den lite med vatten men det gjorde ingen skillnad. Locket till färgburken har inte tätat speciellt bra.
Nån som vet nåt om sånt här eller varit med om samma sak?
Akrylaten har nog klibbat ihop tyvärr, det går inte att lösa upp den igen. Köp ny färg och slipa av det du lagt på....W wolfgang1 skrev:Har målat med ca 1 år gammal vattenbaserad innefärg, sån där vanlig vit för lister. Den känns okej när jag rört om den men blir lätt kornig och grumlig när jag målar på träet. Svårt att beskriva men ungefär som när man målar igen på färg som inte har torkat, det blir ränder och penseldragen "släpper"... Resultatet blir inte bra, det är fullt med fula penseldrag. Har provat att spä ut den lite med vatten men det gjorde ingen skillnad. Locket till färgburken har inte tätat speciellt bra.
Klicka här för att svara