Del av husfasad som visar utegips och träpanel nära grusad mark med synlig plåtsmyg och fråga om korrekt utförande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detaljbild av hörn där ytterpanel ansluter till fönstersmyg vid plattbelagd mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir detta rätt? Tänker på hur det blir med plattsättningen? Är panelen för långt nerdragen eller går det lös snyggt ändå? En byggfirma som stomreste och slog på utegipsen. Smygen blir i plåt. Någon som har tips och idéer?
 
Ser vettigt ut.
 
Eller flytta upp 2cm.
Alltid bättre ju högre panelen sitter.

//AA
 
Beror väl också lite på hur marken kommer se ut mot grunden. Om du kommer ha jord, gräs eller annan fuktbindande markbeläggning vill du ha avstånd upp till panelbrädan. Är det asfalt eller grus eller liknande är det kanske inte lika viktigt. Sen kan man tänka att en lågt sittande bräda ger bättre skydd mot vatteninträngning mellan grunden och syllen.
Jag hade nog sett till att den lägsta panelbrädan är lätt att byta, satt den lågt och sett den som en offerbräda. Blir den fuktskadad är det bara att byta den...
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.