Hej
Skall lägga Uponor Golvvärmesystem 20 najat på armeringsnät + kattfötter ingjutet i betong. Har isolerat med 150 mm (Stockholms dimensionering) 100 DC cellplast samt 15 cm makadam 8-16 mm.
Nu till mina frågor. Har tänkt lägga ut 7 sektorer och samla dessa till ett fördelarskåp. Se zoner 1-7 på ritning. Räcker det med ett fördelarskåp och är placeringen rätt.
Vet ej heller om jag skall köra på termostater i varje rum eller endast i ett par rum. Solen ligger på på den högra och nedersta sidan av huset för att gå ner på den vänstra sidan. Har läst en hel del och förstått att det finns olika åsikter om termostater eller ej.
Kök och matsal med öppen spis i matsalen ligger i zon 6 och 7. Tvättstuga i zon 3 och 4. Gästrum och groventre zon 1 och 2.
Tacksam för tips och synpunkter på denna planering.
Skall lägga Uponor Golvvärmesystem 20 najat på armeringsnät + kattfötter ingjutet i betong. Har isolerat med 150 mm (Stockholms dimensionering) 100 DC cellplast samt 15 cm makadam 8-16 mm.
Nu till mina frågor. Har tänkt lägga ut 7 sektorer och samla dessa till ett fördelarskåp. Se zoner 1-7 på ritning. Räcker det med ett fördelarskåp och är placeringen rätt.
Vet ej heller om jag skall köra på termostater i varje rum eller endast i ett par rum. Solen ligger på på den högra och nedersta sidan av huset för att gå ner på den vänstra sidan. Har läst en hel del och förstått att det finns olika åsikter om termostater eller ej.
Kök och matsal med öppen spis i matsalen ligger i zon 6 och 7. Tvättstuga i zon 3 och 4. Gästrum och groventre zon 1 och 2.
Tacksam för tips och synpunkter på denna planering.
150mm cellplast är minimum vi nöjer oss med detta. Grundsulorna ligger djupare, sedan har vi fyllt med makadam längst ner och därefter cellplasten. Får elda lite för kråkorna till priset av bättre takhöjd... Några tankar om dragningen agolvvärmesystemen. Det lutar åt att jag kör på Uponor Control system med T75an trådlöst
Klicka här för att svara
