5 975 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Blinkade blått i två dagar efter åska, sedan grönt
Hej
Jag har en automower 305 och det åskade rejält för några dagar sedan.
Efter det så har laddstationen blinkat blått och därmed klagat på begränsningskabeln.
I väntan på att jag skulle få tag på ett verktyg för att undersöka det så har den självläkt och nu fungerar klipparen som den skall.
Till saken hör också att det var två andra vänner i mitt sammhälle som också fick samma problem med blinkande blått sken efter åskan, men de lämnade in sina klippare på service så jag vet inte om deras också skulle ha "självläkt".
Finns det någon förklaring till varför laddstationen skulle blinka blått (efter åska/blixt) om det inte är något problem med begränsningskabeln i övrigt?
Jag har en automower 305 och det åskade rejält för några dagar sedan.
Efter det så har laddstationen blinkat blått och därmed klagat på begränsningskabeln.
I väntan på att jag skulle få tag på ett verktyg för att undersöka det så har den självläkt och nu fungerar klipparen som den skall.
Till saken hör också att det var två andra vänner i mitt sammhälle som också fick samma problem med blinkande blått sken efter åskan, men de lämnade in sina klippare på service så jag vet inte om deras också skulle ha "självläkt".
Finns det någon förklaring till varför laddstationen skulle blinka blått (efter åska/blixt) om det inte är något problem med begränsningskabeln i övrigt?
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Jag har samma erfarenhet med min hq330x. Vid två tillfällen efter åska har klipparen stannat och laddstationen blinkat blått, för att dagen efter inte bara självläkt utan även fått bättre signal, grönt sken istället för blått.
Nu i år, förra veckan faktiskt har ett ännu märkligare mirakel skett, jag har haft problem till och från hela säsongen med blått blinkande ljus pga svag signal, troligen beroende på äldre skador på kabeln.
Efter åska lyser laddstationen åter igen med fast sken, dessutom grönt istället för blått vilket indikerar riktigt bra signal.
Jag har tidigare också gjort den kopplingen att regn tillfälligt kan ”laga” en ärgad kabel/koppling men denna gången var det inget regn, bara åska.
Min lokala HQ-åf har ingen förklaring.
Nu i år, förra veckan faktiskt har ett ännu märkligare mirakel skett, jag har haft problem till och från hela säsongen med blått blinkande ljus pga svag signal, troligen beroende på äldre skador på kabeln.
Efter åska lyser laddstationen åter igen med fast sken, dessutom grönt istället för blått vilket indikerar riktigt bra signal.
Jag har tidigare också gjort den kopplingen att regn tillfälligt kan ”laga” en ärgad kabel/koppling men denna gången var det inget regn, bara åska.
Min lokala HQ-åf har ingen förklaring.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Efter 4 dagar så är spackel fortfarande lite mjukt. Hjälp!
Färg, Måla & Tapetsera -
Stinker lite 6 dagar efter målning
Färg, Måla & Tapetsera -
Dåligt lukt i enskilda avloppet (Biovac) blåsiga dagar
Vatten & Avlopp -
Automower blinkande blått, slinga ok?
Robotgräsklippare -
Sålde en begagnad IPhone 12 nu vill köparen reklamera efter 3 dagar..
Övrigt Off Topic