P
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tältar skönast på mark/mossa
Fungerar inte bra för min verksamhet

Kalle Karlsson4 skrev:
Fungerar inte bra för min verksamhet
Vad är det för verksamhet?

P
ricebridge ricebridge skrev:
Vad är det för verksamhet?
Camping

S
K Kane skrev:
Mus och råtta är väl tufft att stänga ute men brukar de bosätta sig under altaner?
Bygg en kjol runt så slipper du större djurs besök.
[bild]
Ja, de älskar altaner, tyvärr. Och altanen ger skydd för vidare verksamhet. Altan mot fasad är ju inte att rekommendera i fall man har mycket möss och råttor i närheten. Mössen går dock att stänga ute med kjol och utanför kjolen typ stenplattor 30x30 cm. Råttor kommer in om de så önskar ändå. Och desto mer skydd desto mer tycker dem om det så då motverkar kjolen syftet. Jag skulle rekommendera en så hög och öppen altan som möjligt så att det inte blir så skyddat undertill. I fall det inte går så bygg väldigt stängt (grus mellan reglarna är bra, möss tycker inte om att gräva frenetiskt) och om möjligt ha en lucka där man kan ha fällor eller gift. Finns generellt sett ingen perfekt lösning på problemet som inte hämmar estetiken.

Kalle Karlsson4 skrev:
Camping
Om du ska få bra tips och råd får du dela med dig lite mer av vad du har för mål med din byggnation. Från början var det en altan, sen skulle det tältas på den, tältet fick inte stå på marken (!?) och sen har du en camping...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.