Byggahus.se

Blåst på några hundringar?

1. G
    Medlem Nivå 2
    Hej!

Var in på en byggvaruhandel och köpte isolering att isolera innerväggarna i badrummet med. Väggytan som skall isoleras är 12kvm. Säljaren rekommenderade roxull vilket jag köpte, priset blev 723kr.

Är det verkligen nödvändigt med så dyr isolering i innerväggarna?! Om så inte är fallet, vad ska jag då köpa? Byggmax har ju bra priser om man jämför med det jag köpt i alla fall.....eller?!

2. bebben
    Medlem Nivå 5
    Det låter i mina öron som lite overkill att inte ta det billigast till innerväggar, men jag kanske missar ngt...

3. StellanKarlgren
    Medlem Nivå 4
  4. S
    Medlem Nivå 1
    Vart handlade du? Frågan är ju om just denna bygghandel sålde fler fabrikat? Gör de ej det är det ju inte så konstigt att du fick med dig Roxull hem ;) de lär ju knappast skicka dig vidare till en konkurrent bara för att du inte behöver "dyr" isolering...

5. G
    Medlem Nivå 2
    Vart jag handlade spelar ingen roll. Men dom hade inget annat hemma, så dom skickade på mej det dom hade. Dock lämnar jag nog tillbaka roxullen och åker till byggmax lite längre bort och köper http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-16307.aspx

Tack för all hjälp!!

6. S
    Medlem Nivå 1
    Då kan du ju knappast säga att de har "blåst" dig, eller hur?

Själv kör vi med Roxull överallt, för mig känns det overkill att jaga billigare priser och åka kors och tvärs för att tjäna några tior när mna kan få allt på samma ställe ;)

7. G
    Medlem Nivå 2
    Helt sant. Är det någon som blåst någon så är det jag som blåst mig själv eftersom jag inte läst på i förväg. Men visst kunde dom ha sagt att det finns billigare alternativ som duger för mitt ändamål...

8. A
    Anonym
    Det kostar att åka bil också så det kanske inte lönar sig att åka tillaka och byta för att sen åka till nästa ställe och handla. Ska du till dessa ställen i andra ärenden kan det kanske vara värt att byta annars är det kanske ingen mening rent ekonomiskt.

9. Linus_E
    Medlem Nivå 6
    inte för o vara jobbig.
    men de är säljare du talat med ingen rådgivar ;)

om de sen är isolering eller bilar dom säljer till dig,
    så är de alltid vinst intresse som gäller. ("dum" kund = bra kund)