Har under de senaste månader märkt att väven på en vägg har släppt (Blåsor),
Väggen är en yttervägg och blåsorna sitter mellan ett fönsterparti och radiator.
Om man känner på blåsorna känns dom inte funktiga utan bara kalla. Väggen består av plank med masonit på, så det är möjligt att kalluft tar sig emellan planken.

Är det någon som vet om det är något jag ska oroa mig över förutom det estetiska ?

Mvh Joacim

Bifogar en bild på blåsorna i hopp om att någon kan hjälpa mig ?!

Mvh Joacim

• fukt.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När väven efter ett tag släpper, och i synnerhet på en yttervägg brukar det vara fukt. I en källare är det ofta ett tecken på att dreneringen släpper igenom markfukt. Ovan mark är det svårare att säga men det kan vara att kall luft kommer in och får den varma inneluften ovan elementet att kondensera.

Jag skulle undersöka problemet närmare. I synnerhet om det är en trävägg där problemet har uppstått. Fukt + organiskt material leder til mögel och röta.

Om jag förstår dig rätt så är detta under ett fönster. Läge att undersöka om det blivit läcka från fönstret. Något feö på droppblecket ellewr liknande.

Självklart kan det vara fukt som kondenserar också, men det känns lite konstigt att det skulle hända framfröallt ovanför ett varmt ellement.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.