2 608 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Blandat för lite färg...
Jag har målat en byrå, och lyckas bara stryka alla delar två varv med den färgen jag har. Jag har hyfsad koll på hur jag blandat, men vad tror ni, är det bättre om den blir lite mörk eller lite ljus? Det är pärlgrått, grön umbra i vitt, ca 10%.
Prova att blanda som du tror blir bra och måla lite på baksidan bredvid den redan målade färgen. Sen kan du blanda till exakt nyans genom att prova dig fram. Om det inte går att få fram exakt nyans skulle jag nog valt lite mörkare hellre eftersom den täcker bättre.TorpSara skrev:
Jag gör så här varenda gång...blandar för lite alltså! ;D Och eftersom jag gjort det massor av gånger vet jag precis hur du ska göra. antar att du har kvar burken som du blandat innan i. Om du blandar ny så blanda antingen i samma burk men inte riktigt så mycket som förra gången (det behövs ju inte heller eftersom du strukit 2 ggr redan) då ser du när kanten efter den gamla färgen smälter samman med den nyblandade.
Annars tar du bara lite av den färg du har..lite brukar man ju kunna skrapa ur...och stryker upp på något och blandar ny tills su har samma nyans. det är inte svårt att få exakt samma färg om du testar med våt färg, det är bara när den torkar som den ändras lite så man inte vet om man är precis rätt....Hoppas det blir bra
Annars tar du bara lite av den färg du har..lite brukar man ju kunna skrapa ur...och stryker upp på något och blandar ny tills su har samma nyans. det är inte svårt att få exakt samma färg om du testar med våt färg, det är bara när den torkar som den ändras lite så man inte vet om man är precis rätt....Hoppas det blir bra
Klicka här för att svara