Hej,
Upptäckt för ett par dagar sedan att blandaren i badrummet låter när man stänger av vattnet (se film). Vad beror detta på? Ligger felet hos mig (blandaren) eller i rör eller annat? Bor i brf.
Om det är av relevans så var även varmvattner rejält gult idag. Men är sällan jag har så varmt så misstänker rost. Färgen försvann efter spolat ett tag
Supertacksam för all feedback, badrummet är ifrån ca 2005 så det har några år på nacken.
Med vänlig hälsning
Okunskap
Upptäckt för ett par dagar sedan att blandaren i badrummet låter när man stänger av vattnet (se film). Vad beror detta på? Ligger felet hos mig (blandaren) eller i rör eller annat? Bor i brf.
Om det är av relevans så var även varmvattner rejält gult idag. Men är sällan jag har så varmt så misstänker rost. Färgen försvann efter spolat ett tag
Supertacksam för all feedback, badrummet är ifrån ca 2005 så det har några år på nacken.
Med vänlig hälsning
Okunskap
Självbyggare
· Stockholm
· 8 226 inlägg
Vi har likadant i vår Brf. Man har gjort en undersöknign och i vårt fall kommit fram till att det är kommunens rör där det i vissa lägen ansamlas rost.O Okunskap skrev:Hej,
Med vänlig hälsning
Okunskap
Prover visar att det inte är några problem att dricka vattnet, i vårt fall.
Men antingen rören i Brf eller kommunen skulle jag gissa...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fogen i mitt badrumsgolv låter och bubblar luft.
Badrum -
Hur kan jag plugga igen väggdosa till blandaren i badrummet?
Golv -
Hej!Jag skall renovera mitt badrum,badkarsblandaren är från 80 talet.Tog måttet cc40mm,utanpåliggande rör.Vilken blandraren skall jag ha.🤔
Badrum -
Hur stänger jag av vattnet i badrummet för byte av duschblandaren
Badrum -
Nyrenoverat badrum där hantverkaren måste riva tätskiktet vid duscblandaren
Badrum