Vår blandare läcker vatten ut på köksbänken, som är gjord av trä. Det läcker från en av springorna och alltid ut på samma sida. Tänkte att det endast läcker när vi precis har spolat vatten. Men ser nu att det läckt under natten. Låg en liten pöl på bänken i direkt anslutning blandaren. Kranen är från IKEA. Det är inte vi själva som installerat.
Jag bifogar bild. Som ni ser börjar träet skadas.
Hoppas någon utav er vet vad som är felet och hur det ev. kan åtgärdas.
 
  • Läckande kran med vattendroppar på träbänk som visar tecken på vattenskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Den keramiska insatsen behöver bytas och finns bara på IKEA. Dom blandare de säljer idag har 10 års garanti, kanske gäller er också, så ta med kvitto om det finns kvar.

Blandare i träbänk kanske inte var så smart.
 
S Stegatorparn skrev:
Den keramiska insatsen behöver bytas och finns bara på IKEA. Dom blandare de säljer idag har 10 års garanti, kanske gäller er också, så ta med kvitto om det finns kvar.

Blandare i träbänk kanske inte var så smart.
Nej, vi tyckte inte heller det var så smart. Planen är att byta till granit.
Vi får kontakta tidigare ägaren och fråga om kvitto.

Tusen tack för hjälpen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.