Jag tänkte bygga ett utekök med diskho och vatten. Vattnet tar jag då från en trädgårdsslang som jag kopplar in med en snabbkoppling. Men var hittare jag en blandare? Det behöver bara kunna hantera kallvatten, och får gärna vara billig. Den ska tåla att stå permanent monterad ute (tömd på vatten på vintern). Och hur ansluter jag den? De flesta köksblandare har väl tunna 10 eller 12 mm rör. Finns det blandare med trädgårdsslangsdimensioner på anslutningarna eller finns det övergångar?

De flesta av kranarna av typen vattenutkastare går inte att montera på min bänkskiva(, som kommer att vara i betong) eftersom jag inte har en lodrät yta att sätta den i.

Någon som har några tips?

om du inte hittar någon kran får du väl ta å använda bussningar så att du får ner till rätt dimension och sedan använda klämrings kopplingar men jag vet inte vad du ska ha för kran

Finns på flera ställen för anslutning till trädgårdsslang tex netonet

Davidbagare
Richard Möller Richard Möller skrev:
Finns på flera ställen för anslutning till trädgårdsslang tex netonet
Vette tusan om de hade det i sitt sortiment för drygt 14 år sen när TS var på jakt efrer en :)

• Gilla
  • Haha
Richard Möller och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
F Fjordlund skrev:
Jag tänkte bygga ett utekök med diskho och vatten.
Don't do it. Det är ute. Läste det i Cosmo.

Davidbagare Davidbagare skrev:
Vette tusan om de hade det i sitt sortiment för drygt 14 år sen när TS var på jakt efrer en :)
Haha....missade visst tiden

• Gilla
heiden78 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.