1 157 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Blandare tappar värme
Min blandare kommer plötsligt inte upp i lika hög värme som innan, varmt men inte hett. Det lustiga är att om jag först spolar varmvatten med duschmunstycket i samma badrum så det blir riktigt hett där, så kan jag få ut lika hett vatten ur blandaren i tvärstället direkt efter. Det är som att duschmunstycket hjälper till att få upp varmvattnet.
Badrummet är på ovanvåningen. Och ja, det är en Ikeablandare, som jag förstår inte har så bra rykte i "blandarsvängen".
Men finns det något man kan testa själv innan jag reklamerar den?
Badrummet är på ovanvåningen. Och ja, det är en Ikeablandare, som jag förstår inte har så bra rykte i "blandarsvängen".
Men finns det något man kan testa själv innan jag reklamerar den?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 411 inlägg
Låt kranen stå öppet på max varmt i flera minuter och känn då. Moderna blandare ger mest luft för att "spara" vatten och det tar en halv evighet att få varmt i många installationer.
Jag tycker det låter osannolikt att blandaren skulle vara trasig med dom symtomen.
Jag tycker det låter osannolikt att blandaren skulle vara trasig med dom symtomen.
Fast jag har haft kranen installerad i tre år och det har blivit hett snabbt förr. Jag har låtit den spola åtminstone 1,5-2min innan jag gett upp.Rickard. skrev:
Klicka här för att svara