Min blandare kommer plötsligt inte upp i lika hög värme som innan, varmt men inte hett. Det lustiga är att om jag först spolar varmvatten med duschmunstycket i samma badrum så det blir riktigt hett där, så kan jag få ut lika hett vatten ur blandaren i tvärstället direkt efter. Det är som att duschmunstycket hjälper till att få upp varmvattnet.
Badrummet är på ovanvåningen. Och ja, det är en Ikeablandare, som jag förstår inte har så bra rykte i "blandarsvängen".
Men finns det något man kan testa själv innan jag reklamerar den?
 
Rickard.
Låt kranen stå öppet på max varmt i flera minuter och känn då. Moderna blandare ger mest luft för att "spara" vatten och det tar en halv evighet att få varmt i många installationer.

Jag tycker det låter osannolikt att blandaren skulle vara trasig med dom symtomen.
 
  • Gilla
Simon Hellsten
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Låt kranen stå öppet på max varmt i flera minuter och känn då. Moderna blandare ger mest luft för att "spara" vatten och det tar en halv evighet att få varmt i många installationer.

Jag tycker det låter osannolikt att blandaren skulle vara trasig med dom symtomen.
Fast jag har haft kranen installerad i tre år och det har blivit hett snabbt förr. Jag har låtit den spola åtminstone 1,5-2min innan jag gett upp.
 
där brukar sitta finmaskigt nät där vattnet kommer in i blandaren kan ev vara igensatt av smuts och du får du för lite varmvatten in i blandaren
 
  • Gilla
Simon Hellsten
  • Laddar…
T tergo skrev:
där brukar sitta finmaskigt nät där vattnet kommer in i blandaren kan ev vara igensatt av smuts och du får du för lite varmvatten in i blandaren
Får kolla upp detta. Tack.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.