Hej!

Jag har höjt min diskbänk från 1950 för att kunna få in en diskmaskin i ena skåpet.
Men nu när jag har lagt tillbaka diskbänken efter höjningen så kör blandaren en lutande tornet i Pisa. Har jag skruvat snett? Det såg inte ut som det.nör jag kollade. Det är en ny blandare. Under den gamla blandaren satt en träbit som distans. Den nya har en triangelformade bricka i plast.
Jag skruvade på den när diskbänken var avtagen och vill undvika ta av den igen pga ett jävla jobb, men det verkar strängt omöjligt att skriva på något inifrån skåpet. Jag är för gammal och ryggen för stel.
Några tips?

/Lina

• Bilden visar en diskbänk med en diskho och en lutande blandare ovanpå, samt en vägg med synliga stenar och kakel ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Ayelemjay Ayelemjay skrev:
Jag har höjt min diskbänk från 1950 för att kunna få in en diskmaskin i ena skåpet.
Men nu när jag har lagt tillbaka diskbänken efter höjningen så kör blandaren en lutande tornet i Pisa. Har jag skruvat snett?

Vad har du köpt för blandare?

Antingen så ska blandaren luta eller så är det diskbänken som är sned.

Krilleman Krilleman skrev:

Antingen så ska blandaren luta eller så är det diskbän
Krilleman Krilleman skrev:

Antingen så ska blandaren luta eller så är det diskbänken som är sned.
Det är en Grohe Zesis m33. Den ska inte luta.
Diskbänken är ev problemet om det inte är min montering. Men vattenpasset visar att diskbänken är plan. Jag har inte löst hur jag ska fästa baksidan än, men den lilla given det kräver ändrar inte blandarens lutning.

Krilleman
Det är en Grohe Zesis m33. Den ska inte luta.
Diskbänken är ev problemet om det inte är min montering. Men vattenpasset visar att diskbänken är plan. Jag har inte löst hur jag ska fästa baksidan än, men den lilla given det kräver ändrar inte blandarens lutning.
OK, då har du nog lyckats fått blandaren att hamna "snett" om diskbänken är rak.

Kan vara så att träbiten hjälpte till att styva upp plåten så att den inte vred sig. Vad händer om du trycker kranen försiktigt mot väggen?

Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Kan vara så att träbiten hjälpte till att styva upp plåten så att den inte vred sig. Vad händer om du trycker kranen försiktigt mot väggen?
Det är lite det jag misstänker. Det är rätt mycket böj i plåten. Om jag trycker kranen mot väggen så rätar den upp sig och plåten rör sig lätt.
Diskbänken satt fastkaklad, och fastsatt med bleck och enorma gipsspikar, jag har inte löst hur jag ska fästa den än. Men när jag trycker ner baksidan av diskbänken som gör det ingen skillnad för blandarens lutning.

Men jag tog loss allt och gör ett nytt försök. Jag måste försöka få in diskmaskinen lite längre in i skåpet också.

• Diskbänk i metall lutar mot vägg, diskmaskin står framför i renoverat kök med halvklädd vägg och öppna köksskåp fyllda med porslin.
    Skapa konto
Träbiten hjälpte till att styva upp diskbänken. Plåten är så tunn och blandaren så hög och framtung att den får plåten att resa sig lokalt.

• Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Träbiten hjälpte till att styva upp diskbänken. Plåten är så tunn och blandaren så hög och framtung att den får plåten att resa sig lokalt.
Jag får väl bita i det sura äpplet och försöka lösa en ny träbit som passar nya blandaren då. Gamla & nya hade olika diameter.

Jag får väl bita i det sura äpplet och försöka lösa en ny träbit som passar nya blandaren då. Gamla & nya hade olika diameter.
Hej!

Men nu när jag har lagt tillbaka diskbänken efter höjningen så kör blandaren en lutande tornet i Pisa. Har jag skruvat snett? Det såg inte ut som det.nör jag kollade. Det är en ny blandare. Under den gamla blandaren satt en träbit som distans. Den nya har en triangelformade bricka i plast.
Jag skruvade på den när diskbänken var avtagen och vill undvika ta av den igen pga ett jävla jobb, men det verkar strängt omöjligt att skriva på något inifrån skåpet. Jag är för gammal och ryggen för stel.
Några tips?

/Lina
Blandaren är klart mycket rakare än förr, med hjälp av träbit.
Nästa steg är att komma på hur jag ska förankra baksidan av diskbänken.

• Kök med diskbänk och blandare som justerats med träbit, inredning synlig i bakgrunden; en pågående renovering.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.