Hej.
Har isolerat med cellulosaisolering i väggarna. Tänkte nu isolera innanför ångbromsen (varma sidan) med en 45mm horisontell isolering . Är det då cellulosa som gäller? Eller fungerar det lika bra med glasull eller stenull? Eller försämrar de konstruktionen?
 
B Byggoo skrev:
Hej.
Har isolerat med cellulosaisolering i väggarna. Tänkte nu isolera innanför ångbromsen (varma sidan) med en 45mm horisontell isolering . Är det då cellulosa som gäller? Eller fungerar det lika bra med glasull eller stenull? Eller försämrar de konstruktionen?
Ingen som vet?
 
Jag har precis fått isolerat med cellulosa och enligt säljaren var det inga problem att köra 45mm stenull innanför bromsen.
 
C Chiippe skrev:
Jag har precis fått isolerat med cellulosa och enligt säljaren var det inga problem att köra 45mm stenull innanför bromsen.
Perfekt, då borde de fungera med glasull också
 
  • Gilla
Chiippe
  • Laddar…
Det fungerar bra med mineralull utan att påverka cellulosanisoleringens egenskaper då det är på varma sidan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.