1 549 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Blanda isolering
Hej.
Har isolerat med cellulosaisolering i väggarna. Tänkte nu isolera innanför ångbromsen (varma sidan) med en 45mm horisontell isolering . Är det då cellulosa som gäller? Eller fungerar det lika bra med glasull eller stenull? Eller försämrar de konstruktionen?
Har isolerat med cellulosaisolering i väggarna. Tänkte nu isolera innanför ångbromsen (varma sidan) med en 45mm horisontell isolering . Är det då cellulosa som gäller? Eller fungerar det lika bra med glasull eller stenull? Eller försämrar de konstruktionen?
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Det fungerar bra med mineralull utan att påverka cellulosanisoleringens egenskaper då det är på varma sidan.
Klicka här för att svara