Ja det är mutter. Tack för tipsen

Vinkelslip skulle jag skippa, du kommer få måla om alla ytor runtomkring, eller maskera.

Och är huset från 1949 har du säkert kutterspån på vinden. Dit vill du inte ha gnistor.

Hittar du inga lämpliga blad till multimaskinen kan det säkert gå att gnaga av dessa med ett vanligt bågfilsblad i hållare.
Bågfilsblad i blå hållare mot ljusgrå bakgrund.

Alfredo Alfredo skrev:
Hittar du inga lämpliga blad till multimaskinen kan det säkert gå att gnaga av dessa med ett vanligt bågfilsblad i hållare.
[bild]
Och det fungerar dessutom att använda bladen utan hållare, då kommer du åt bättre. Man kan ha bladen lite böjda. Har du lite tålamod så fixar du de med bara bågfilsblad. Se till att ha några bra exemplar och dessutom kanske variera lite, byt håll. Ja du märker vad som tar bäst.

Tack för alla tips!

Efter jag fått loss dom skall bärlinan på plats så en till fråga:

Nån som har tips på rejäl skruv att fästa in bärlinan till altantaket på 160-170mm?

Nu har jag iallafall fått loss alla skruvarna. Tog några timmar. Använde nycklar, polygrip, rostlösningsmedel, stålborse (för att göra rent gängor) och mutterspräckare. Riktigt tungt och jobbig arbetsställning så skönt att det är klart.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.