Blad till multimaskin slits väldigt snabbt så snart man ger sig på metall vilket gör att man kan stå där praktiskt tagethela dagen. Även Boschs metall har slitets ganska snabbt för min del. Ska bli intressant att höra om det faktiskt finns blad som fixar detta.

Annars kanske man kan borra ut dem? Eller kan man kanske skära ut runt om i träet och sen göra en lite större lagning?

Kapskiva på rakslip kanske är ett annat alternativ? Bågfilen är annars rätt underskattad. Jag har aldrig sett en där bladet inte går att vinkla.

A
Kommer man åt med tigersåg kanske?

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
richardtenggren
Kolla på Imperial Blades, de har hårdmetallblad som ska vara grymma. Vet att KiwiTOOLS säljer en del av deras blad, har för mig jag sett dem hos sandbergsjärn också.

Du kommer inte åt med en dremel med kapskiva?

• Gilla
Villa1949
  • Laddar…
Jag hade nog också gett mig på att borra av skallen eller gängorna under muttern. Men varför inte använda nycklar och skruva loss dem? (hela eller bryta av de sågade) Skulle inte en mutterspräckare lösa det annars? Eller är det inbyggt på insidan så det inte är åtkomligt länge...

Dom sitter väldigt illa till, högst upp på fasaden, inklämda vid takstolar som dom är fästa i. Dom sattes upp innan fasaden byttes och byggdes ut ett par centimeter.

Borra kanske är ett alternativ. värt att prova.

Fick inte loss alla med nycklar.

har ingen dremel.

kändes bara som ett ultimat jobb för multiverktyget, men tänker inte stå och sågs hur länge som helst för varje skruv.

kommer inte lägga hur mycket tid o jobb som helst på detta, får jag inte loss dom så får dom sitta kvar där dom är och hamna ovanför altantaket som skall upp. Skall ge det nåt mer rimligt försök när vädret är trevligare.

V Villa1949 skrev:
Dom sitter väldigt illa till, högst upp på fasaden, inklämda vid takstolar som dom är fästa i.

Borra kanske är ett alternativ. värt att prova.

Fick inte loss alla med nycklar.

har ingen dremel.

kändes bara som ett ultimat jobb för multiverktyget, men tänker inte stå och sågs hur länge som helst för varje skruv.

kommer inte lägga hur mycket tid o jobb som helst på detta, får jag inte loss dom så får dom sitta kvar där dom är och hamna ovanför altantaket som skall upp. Skall ge det nåt mer rimligt försök när vädret är trevligare.
Bild?
Som sagt, har du utrymme att slå kommer du upptäcka att en liten slägghammare och en huggmejsel gör processen kort med en m10 skruv...

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Bild?
Som sagt, har du utrymme att slå kommer du upptäcka att en liten slägghammare och en huggmejsel gör processen kort med en m10 skruv...
Har nog ingen huggmejsel. Så här sitter dom. Vissa kan jag skruva ut. Vissa sitter som berget.

• Skruv som delvis sitter fast i träbjälke med synlig tråd och skallig yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
V Villa1949 skrev:
Har nog ingen huggmejsel. Så här sitter dom. Vissa kan jag skruva ut. Vissa sitter som berget.
Ser ju ut som gott om plats...
Det är ju nästan så du kommer in med tigersågen eller vinkelslipen?

Har ingen vinkelslip eller tigersåg.

söker fortfarande blad till multimaskin då det behövs på fler ställen i huset.
Kikar nu på imperial blades som tipsades om. Verkar intressant.

V Villa1949 skrev:

Har man bestämt sig så har man....

• Gilla
snowjim och 1 till
  • Laddar…
V Villa1949 skrev:

Köpte min vinkelslip på Biltema för typ 250:- för 8år sen när vi köpte hus..(den kostar 299:- idag)
Användbar till mycket i huset och utanför huset den med ;)

Tror priset för en sån är rimligare än att köpa specialblad för att tugga sig igenom de där.

• Gilla
snowjim
  • Laddar…
Förresten, hur långt bort från Söndrum bor du?
Sväng förbi och låna min vinkelslip och se om du kommer åt?

• Gilla
Villa1949
  • Laddar…
Jag har varit nära att köpa vinkelslip många gånger. Skall göra det framöver med.

Frustrator Frustrator skrev:
Förresten, hur långt bort från Söndrum bor du?
Sväng förbi och låna min vinkelslip och se om du kommer åt?
Jättesnällt. Men köper en egen i sådana fall. Tack ändå

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.