Hej,
När jag köpte min Bosch GOP 300 så fick jag med ett par blad som slets upp snabbt. Med tanke på att Bosch blad kostade över 100 kr / st så blev det beställning från Kina. Jag förväntade mig såklart inte Bosch kvalité men de var inte långt ifrån. Vissa av bladen delade sig dock på mitten precis i svetsfogen på grund av rost.
Har ni något tipps på prisvärda blad?
När jag köpte min Bosch GOP 300 så fick jag med ett par blad som slets upp snabbt. Med tanke på att Bosch blad kostade över 100 kr / st så blev det beställning från Kina. Jag förväntade mig såklart inte Bosch kvalité men de var inte långt ifrån. Vissa av bladen delade sig dock på mitten precis i svetsfogen på grund av rost.
Har ni något tipps på prisvärda blad?
Så då köper du bladen styckevis för runt 100 kr? Har inte lyckats hitta någon pack så som de man köper från Kina.
Har någon provat ProBuilder? De har ett ganska lågt pris.
Kommentaren jag förväntar mig är såklart att man får vad man betalar för och det är väll egentligen det jag också fiskar efter i denna tråden. Är skillnaden så pass stor? Går det 3-4 ProBuilder på 1 Bosch blad? Min uppfattning av de Bosch blad jag fick köpte med maskinen inte varade så värst mycket längre(lite men inte motiverande rent prismässigt).
Har någon provat ProBuilder? De har ett ganska lågt pris.
Kommentaren jag förväntar mig är såklart att man får vad man betalar för och det är väll egentligen det jag också fiskar efter i denna tråden. Är skillnaden så pass stor? Går det 3-4 ProBuilder på 1 Bosch blad? Min uppfattning av de Bosch blad jag fick köpte med maskinen inte varade så värst mycket längre(lite men inte motiverande rent prismässigt).
Har man en relativ jämn förbrukning över flera bladtyper har jag upplevt att kostnaden per blad är rätt okay med multi-packen som det ibland är erbjudande på, med Starlock-gränssnitt har man dessutom möjlighet att köra flera tillverkaren så jag växlar runt men tycker i princip att med Bosch så får du det du betalar för. Har man mer ensidiga behov på en specifk bladtyp kör flerpack märkesblad från Rubart, ebay.de eller liknande
Det är bra att ha flera blad så att man slipper slita på eller förstöra de nyaste finaste bladen när man sågar i sånt som sliter mycket.
Då har man ett bra blad när man behöver såga i tex metall, medan ett lite använt Wood & metall blad duger för att köra i spånplatta och gips.
Då har man ett bra blad när man behöver såga i tex metall, medan ett lite använt Wood & metall blad duger för att köra i spånplatta och gips.
Har inte samma erfarenhet. Har använt Feins blad då jag köpte ett stort sortimentpack med maskinen. Svindyra och dåliga. Testar nu Makitas blad. Fortfarande dyra men inte lika dyra, och än så länge känns de också betydligt bättre.Hep skrev:
Kan tillägga att de blad jag köpt har varit för trä och metall. I trä har det aldrig varit något problem, däremot när man stöter på spik blir det problem. Oftast försvinner ett par tänder efter någon minut och detta gällde även Bosch bladen. Kör man bara trä kanske kvalitétsskillnaden är större.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
https://kiwitools.se/collections/multisagblad har Imperial Blades sågblad som ska vara hållbara, har inte testat själv än dock ...
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
Har kört på detta packet och tycker det är prisvärt.
https://www.toolab.se/produkt/Bosch...MI44KD-oPX6wIVydmyCh3AQQ_XEAQYASABEgJnjvD_BwE
Annars är ett tips att hålla utkik på tradera, många som säljer oöppnade förpackningar där.
https://www.toolab.se/produkt/Bosch...MI44KD-oPX6wIVydmyCh3AQQ_XEAQYASABEgJnjvD_BwE
Annars är ett tips att hålla utkik på tradera, många som säljer oöppnade förpackningar där.