Jag skall bygga ny vattenburen värme istf den gamla direkt-
verkande elen - funderar/undrar om det kan vara några nack-
delar med att använda blåa rör istf koppar till alla radiatorrör?
Nackdelen är att det tar längre tid.
Fördelen är att det är billiga delar, lätt att få tät skarvar med lin och kitt, går att dra bakåt och justera, känns gediget och rejält.
Ett alternativ till koppar och blårör är ju elförsinkade stålrör, dom kommer i samma dimensioner som kopparrören och fungerar på samma sätt som kopparen, kan bockas på samma sätt som koppar. Klämringskopplingar och presskopplingar är kopplings-alternativen.