Hade tänkt använda mig av blå flexslang, 16 eller 20mm, för att dra tomrör inför en framtida nätverksinstallation. Men jag lyckas inte hitta någon som säljer slnag utan fördragen kabel. Är det någon som har tips på var jag kan hitta blå flexslang utan fördragen kabel?

Häng inte upp dig på slangens färg sedan den väl sitter i väggen är det ingen som ser den i alla fall. Det du kanske skulle göra är en skiss över vart du drar slangen så att du slipper såga eller borra i den i framtiden.

Som ovan säger så är det ingen mening att hänga upp dig på färgen, färgen är bara för att det ska va enkelt att se skillnad på de färdigdragna trummorna med slang enkelt, så man använder vanlig slang om man ska efterdra

Njae, färgen var ju mest för att jag på ett enkelt sätt skulle vilja se skillnad på rören. Men jag får väl helt enkelt märka upp dem ordentligt istället. Tänkte om nån visste var det fanns att få tag på tom blå slang så hade det ju varit enkelt att använda sån :-)

Jag har inte sett någon blå tomslang. Köp tejp i olika färger och märk ändarna på slangen istället. :)
Själv har jag gått över till vit eltejp, funkar utmärkt att dra några varv i ändarna på slangen och sedan märka med tuschpennan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.